Blir begränsad.


Jag finner ofta att jag blir begränsad om vad jag kan skriva i bloggen, jag är rädd att "fel" personer ska läsa och sedan blir det på något sätt tjafs eller bråk för att jag har en åsikt och andra har andra åsikter.
Det är för det första otroligt frustrerande att bli begränsad i sitt skrivande, i mitt uttryck av känslor och händelser.
Jag vill kunna vara ganska öppen och skriva av mig om händelser som upprör mig, eller som berör mig.
Det går inte alltid, och efter att jag skrivit några inlägg i somras fick jag verkligen erfara det.

Jag blev efter att ha skrivit detta inlägg, både hotad och kränkt.
Och jag bara undrar, när försvann rätten att få skriva om sina känslor och tankar på ett fritt sätt?
Så länge jag inte lämnar ut namn, eller dylikt så inskränker jag ju inte på någons privat liv, eller lämnar ut någon och då bör det väl vara okej för mig att uttrycka mina känslor?

Efter i sommar, då någon läste min blogg och sedan förde vidare det jag skrev till andra nyfikna personer så har jag börjat passa mig. Jag tänker till väldigt många gånger innan jag skriver ut om mina känslor, och tankar.
Jag är nästan rädd för att publicera vissa inlägg, och det känns väldigt tråkigt att jag ska behöva känna så.
Det är ju min blogg, mitt liv och mina tankar.
Min sanning.






Kommentarer
Postat av: Michaela - I Väntan På Lillfisen

Åh va kul me gratis-saker :) Sånt är alltid välkommet :D

Jag hade fått hem nån tidning som hette Föräldraguiden,inget jag beställt.. Vet du om det är något som kommer automatiskt när man väntar barn? :P



Ja det ska bli jättekul o se bebis igen :) Hoppas bara allt ser bra ut!



Kram

2011-02-09 @ 13:29:19
URL: http://www.michaelabergqvists.wordpress.com
Postat av: Ilda

ÅÅÅHHHHH vad jag håller med dig! SKIIIIT frustrerande! Det var som att du skrev ner mina tankr kring detta i detta inlägg!

2011-02-09 @ 13:40:09
URL: http://iloveami.blogspot.com
Postat av: Niikki

Har inte läst inlägget du hänvisar till, men det här är DIN blogg. Du har rätt att skriva vad du vill, vad du känner och vad du tycker. Annars hade detta inte varit DIN blogg. Skit i vad andra tycker och tänker, har dom en åsikt har dom väl rätt att yttra sig sen är det ju upp till dig om du kan hålla med om det eller inte. Eller om dom kommentera dumma kommentarer ta bort dom bara

2011-02-09 @ 21:47:48
URL: http://mammaniikki.blogspot.com
Postat av: mammi till 2

Läst lite på din blogg så fin :D tänkte jag fåt sätta in ett littet tass avtryck innan jag går //anna

Postat av: Charloth

Jag håller helt med dig! jag skiter i att skriva hur mycket som hälst bara för att jag är rädd för vissa saker! det är inte rätt igntligen. man ska väll få skriva vad man vill? om du är ireterad eller förbanad eller nått annat på mig så får du skriva det i bloggen utan att jag tar illa upp :P vad det en är! kan ju vara bra om man inte vågar säga det diräk till en. då kan man få reda på det och kanske lösa det :)



puss!

2011-02-09 @ 23:03:06
URL: http://sleepingangels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0