Vecka 20 med pyret!

Ja, vi tuffar på in i vecka 20, har 19+4 idag.
Tycker att det går väldigt fort men samtidigt långsamt.
Jättekonstig känsla!
Jag mår fortsatt helt okej! Kan äta, kan sova, mår bara illa lite då och då och det beror ofta på halsbränna och sura uppstötningar. Jag har dock en hel del magknip, vet inte om det beror på Nifrexen eller om det bara är så denna gång, det är jobbigt vissa dagar men jag står ut.
Denna grav just nu iaf är så mycket bättre än den med Freja och jag är helt lycklig över det!
Min största skräck med att bli gravid igen var att få det likandant som med henne eller till och med ännu värre, det hade varit hemskt. Nu är jag j inte långt gången så det kan ju fortfarande komma, men jag vill gärna passerar +22 veckor denna gång så slipper jag vara lika orolig att vården bara ska se det som att kroppen vill få till ett missfall genom sammandragningar. Jag vill gärna bli tagen på allvarom det blir något och inte avfärdad som sist..
 
Men i alla fall! Jag mår bra, speciellt om jag jämnför med vilket helvete jag haft med denna graviditet tidigare.
Då var det inte nådigt, och jag hoppas att illamåendet och avsmaken för all mat håller sig borta nu!
 
De saker jag känner av nu är magknip, halsbränna, lite illamående, ryggont och svag foglossning ibland.
Annars rullar det på fint!
 
Nu kan man även känna sparkar utanpå! Sambons hand fck sig en rejäl omgång för någon dag sedan och det är första gången bebisen sparkat så hårt. Det kändes riktigt rejält. Jag tror någon vile visa pappa att hen levde!
 
Avslutar med lite bilder!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0