Nej men, lite ris och ros då.

Igår hittade jag detta på FB och hos Lady Dahmer - Snippkläder kanske sitter åt lite om man har en JÄTTEDASE dinglandes mellan benen?  Där har alltså företaget Löfvings Kläder HB, fallerat stort med att möta kritik från sina kunder, de går till och med så långt att de anklagar Lena för att driva dem emot konkurs. Jag var in på deras Facebooksida, och varenda plagg var uppmärkt med "Pojke/Flicka", till och med babykläderna - trots att de i ett utalande skriver att på babysar är det ingen skillnad på deras kroppar. Jag påpekade lite fint(näääeee, argt, förbannat) att det är ingen skillnad på pojk/flickkroppar förrän de hamnar i puberteten och att deras butik inte tyckte sälja kläder för barn i tonåren.
 
Här nedan är två utav inläggen från Löfvings Kläder AB, samt ena Lenas inlägg.
 
 
 
Efter detta så valde Löfvings Barnkläder HB att stänga ner sig facebooksida, istäleet för att bemöta konstruktiv och befogad kritik. Det tog dem  dock ca 20 minuter att skaffa sig en ny sida, och nu verkar även den vara borta..
 
För ett tag sedan så skrev jag till Kakburken.se, jag lämnade en synpunkt på deras facebooksida och fick inget svar. Jag valde att avvakta och imorse ramlade svaret in!
Tyvärr inte det svar jag väntat mig.. 
 
 
Några andra kloka genusmedvetna kvinnor hann svara och ifrågasätta Kakburken.se svar, innan det helt plötsligt inte gick längre! Som ni ser på min kommentar så har inte Jannice kunnat kommentera för Kakburken.se RADERADE alla svar samt mitt inlägg. Japp, så hanterar de kritik.
Samma sak hände med en annan kvinnas inlägg som var liknande mitt, när andra ifrågasatte Kakburken.se svar(som var exakt samma som till mig?!) så raderade de konversationen. Japp, bara sådär. 
Tydligen så får man inte kritisera och komma med förslag till dagens företag för då tystas man ner.
 
Pinsamt Kakburken.se, ytters pinsamt att ett seriöst företag behandlar sina kunder på detta vis och inte kan bemöta kritik på ett konkret sätt. Jag skäms på era vägnar.
 
Är det någon ny innegrej bland de mindre företagen, det här med att inte vilja lyssna på sina kunder?
2 företag inom loppet av 2 dagar har verkligen visat sina rätta färger och jag hoppas innerligt att detta inte är standard för små företag i Sverige 2013.
 
 
Ett annat företag som jag valde att skriva till i dagarna är Abeko - Jag funderade över varför de hade valt att dela upp sina gummistövlar i "flick/pojk"katergorier och jag frågade om det var någon skillnad på skorna(förutom att "pojkskon inte gick att välja i rosa och att "flickskön hade högre klack samt ett spänne) och undrade om skorna var anpassade efter barnens snopp/snippa på något sätt. Fick snabbt svar av Abeko, ett trevligt, välskrivet och positivt svar där de skulle se över sina kategorier!
Jag blev väldigt glad och tackade för svar och lämnade förslag om att stövlarna istället kunde gå under namnet "barnstövlar". Men, såklart - det kunde ju inte sluta där.
Här nedan följer kommentarerna som ramlade in under dagen, de flesta positiva och kloka kommentarer men det fanns även en och annan.. Ja, mindre trevlig eller öppensinnad kommentar med där.
 
 
 
Det är tråkigt att man får svar grundade på att de som svarar inte ens läser det man skriver, för det är det som händer här, vid flera tillfällen. Vi kommer med välgrundade argument och möts av, oförstånd. Som att prata med en vägg.
Sen tar Sandras kommentar till mig priset. Personliga påhopp är vad vi tar till då argumenten tryter.
 
Men lite heder åt Abeko som faktiskt skulle se över sina kategorier och jag hoppas innerligt att det gör något. De kan gärna få ha bara en stövel, som passar alla. En utan högre klack eller spänne, i regnbågens alla färger till våra färgranna, underbara barn!

Kommentarer
Postat av: Dessan

Så bra skrivet! Kan inte säga annat!

2013-04-18 @ 23:28:36
URL: http://thegreatpassion.blogg.se
Postat av: Dessan

Så bra skrivet! Kan inte säga annat!

2013-04-18 @ 23:28:53
URL: http://thegreatpassion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0