Ännu en dag.

När vardagen bara rullar på är det svårt att hitta saker att blogga om.
Det är inte så otroligt roligt att varken skriva eller att läsa om vad jag åt till middag, eller om att barnen var på sin förskola. Det är nog inte heller roligt att läsa om mina blöta skor eller om Sagas blöta skor. Om vad katten åt, eller att Milton sover. Det är vardag, och nej - det är inte roligt att varken läsa eller skriva om.
 
Så när vardagen bara rullar på är det svårt att hitta saker att skriva om.
 
Men ett litet orosmoln i min vardag är det här med flickornas förskola.
Den ligger i Njurundabommen och jag bor på Essvik, 5 km har jag till deras förskola och jag har inget körkort eller någon som kör oss dit. Jag kan få skjurs på morgonen, men bara för att lämna och sedan får jag gå(eller ta buss) hem. Samma sak vid hämtning, då får jag gå eller ta buss. Fast ska jag ta buss måste jag gå till bussen först.. Det är BARA krångel just nu, en massa krångel, stress och oro för dessa fjuttiga 15h/vecka. När de är där, och jag går dit så hinne rjag bara lämna dem, gå hem, slänga i mig lunch och kaffe och sedan gå tillbaka.
 
Freja har just blivit inskolad, och både mina flickor och jag älskar denna förskola.
De trivs där och jag trivs med personalen men.. Hur ska jag orka detta?
 
Det finns en förskola 5 minuter ifrån mig.
Jag velar. Ska vi byta? Jag känner mig dum om jag byter, dum emot barnen som måste byta fsk och så känner jag mig dum emot personalen på deras nuvarande fsk som just haft inskolning med Freja.
Känner mig taskig emot dem, som om jag.. Sviker dem?
Visst är jag knäpp?? 
Åh, hur ska jag göra!? Jag har ingen aning.. Just nu är iaf förskola bara ångest.
Jag orkar inte traska dit och stressa 3 dagar i veckan för dessa 15 timmar, men samtidigt vill jag att mina barn ska få gå där och ha roligt. Och när vi stannar hemma, när jag säger att vi blir hemma så känner jag mig så jäkla dum!
Fan också!! Vad ska jag göra? Jag vet inte alls.
 
 
Dagen fetaste I-landsproblem.
 
Några tips från några andra mammor eller kloka?
 

Kommentarer
Postat av: jimmy

Jag tycker du ska byta fsk så att barnen kan gå i förskola ofta och träffa nya kompisar:) Smidigare för dig också, samt att de flesta förskolorna har utbildad och bra personal. Go for it ;) Puss och kram

2012-10-30 @ 22:40:51
Postat av: Jasmin

Jag hade helt klart bytt om den andra förskolan är bra. Freja är så pass liten så hon anpassar sig snabbt och tror inte Saga kommer ha större problem heller med bytet. För det håller inte i längden och vad är bättre, att du behöver gå mycket, stressa och vissa dagar inte går dit med barnen eller att du alltid kan lämna dem, slipper stressa och får massa tid över till annat?

2012-10-31 @ 12:00:33
URL: http://jassisa.blogg.se
Postat av: Jasmin

Jag hade helt klart bytt om den andra förskolan är bra. Freja är så pass liten så hon anpassar sig snabbt och tror inte Saga kommer ha större problem heller med bytet. För det håller inte i längden och vad är bättre, att du behöver gå mycket, stressa och vissa dagar inte går dit med barnen eller att du alltid kan lämna dem, slipper stressa och får massa tid över till annat?

2012-10-31 @ 12:05:11
URL: http://jassisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0