Hej, igen.

Lånar lite dator och bloggar en snabbis.
Har inte hunnit blogga mer från mobilen, har haft fullt upp. Men nu passar jag alltså på.
Det går ju snabbare härifrån.
Freja har hunnit bli 9 månader, väger 7910 gram och är en riktig kortis med sin 68 cm.
Vi går på extrakontroller för längden och ska förhoppningsvis på den sista kontrollen när hon är 10 månader.
Saga är snart 2 1/2 år, det är helt sjukt vad tiden går. Jag kan knappt tro det..
Hon är trotsigare än någonsin men samtidigt så börjar hon växa till en stor tjej, språket kommer mer och mer och hennes blghet börjar försvinna helt. Hon testar gränder och är otroligt självständig.
-
Det skiljer enormt på Saga och Freja i deras personligheter.
Freja är ett lättsamt barn, hon är glad och vill helst bara krypa runt och skrattar ofta för sig själv.
Saga var mer fast vid mig och ville helst ha sällskap när hon lekte.
Men båda två är rikiga tuttungar och mamma är helt klart bäst - både natt som dag.
De sover absolut inte hela nätter, Saga har aldrig gjort det och jag börjar undra om det någonsin ska ske..
Men tids nog!
-
Jag mår också bra. Har haft sjukt tandvärk, och varit till tandis 2 gånger denna månad. 1 gång för att kolla upp det och då fick jag kåvepenin att äta i 10 dagar och igår var jag tillbaka för att dra ut tanden.
Det var ett av de värsta tandläkarbesöken jag någonsin gjort.. Är dessutom sedan tidigare rädd för att gå dit och detta besök gjorde det inte bättre direkt. Jag tycker att det värsta med att gå till tandis är att bedöva.. Och tjaa..
Igår fick de bedöva 17(!!!!!!!) gånger. FY FAN säger jag bara, det var ren skräck.
Jag låg bara och skakade i över 1 timme..  Nej, usch och fy..
Ska tillbaka den 30 maj och är redan rädd :S
--
Nej, nu är det nog med detta inlägg!
Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Elin =) 20 år och tvåbarnsmamma <3

Usch och fy för ditt tandläkarbesök /:

Hoppas det känns bättre med tandvärken nu iaf.



Vad fort det går, jag tyckte det var nyss freja föddes ju :P

Kram <3

2012-03-31 @ 12:27:49
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Elin =) 20 år och tvåbarnsmamma <3

SV: Tack så¨mycket :D



Jag hade tänkt mig det iaf :) Ska bara försöka sätta mig ner i lugn och ro och skriva den bara :P



Kram<3

2012-03-31 @ 12:44:22
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Linda

Hihi Freja får dina kortirockenben :D

2012-03-31 @ 15:36:41
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

vilka härliga barn du verkar ha :)

2012-04-02 @ 14:31:25
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0