LCHF FTW?

Ja, hm.. Är det nu man ska stå i skamvrån kanske, och erkänna att man kanske kanske kommer att ha fel?
Hm, jag tror det. Jag dravlade härmodagen om att jag inte ville köra typ lchf eller något liknande, eftersom jag hatar att "inte få" äta saker. Sånt brukar göra mig tokig. Jag hatar "regler" och när det är saker jag inte får göra, då får jag lust att göra dem bara för att ^^
Men.. Ja, jag är inne på min andra dag av lchf nu.
Och förstå vad jag mår dåligt!
Tydligen är det vanligt att uppleva det jag upplever nu, när kroppen suktar efter socker. Och när allt kolhydrater(som blir till socker i kroppen) och sockret går ur. Jag känner mig helt.. Efter, haha!
Nej, men seriöst. Jag har hjärtklappningar, yrsel, trötthet som heter duga och huvudvärk från helvete.
Men det går över, det går över. Som tur är!
Och förhoppningsvis så ska sötsuget och det nästan ständiga suget på mat gå över.
.....
Har iaf läst på om lchf och det är så logiskt.
Så ja, jag erkänner att jag hade fel först.
Jag tror att det är lchf for the win ;)

Kommentarer
Postat av: swea

välkommen till en ny värld fylld med god mat :)

2012-01-19 @ 23:42:08
URL: http://sweabyswe.blogg.se/
Postat av: Tina

Så mådde jag också dom första 3-4 dagarna men sen vände det. Nu har jag ätit lchf i snart 2 veckor och nu känner jag inget sug längre :)

Lycka till! :)

2012-01-20 @ 06:47:14
URL: http://mammatillleo.blogg.se/
Postat av: Pumpaläns :)

Niger fint!! Måste erkänna att vid din senaste kommentar/inlägg sist jag skrev kom bara en tanke upp...."Om hon bara va insatt och visste".

De 2 första dygnen va riktigt jobbiga för mig och skrämde mig något, Min man fick t o m stanna hemma...första gången på 3 år minst :O, för jag kände att jag inte fixa det själv med barnen. Som tur är varar dessa övergångsbesvär inte så länge och man måste va stark. Jag har kört STRIKT LCHF i 3 månader och jag har gått ner 7kg och har bara 3 kvar till mitt mål. Å hur lång tid det tar e oviktigt för mig....så här vill jag leva. Såg du inte Debatt igår på kanal 1, där snacka dem om det...både doktoror, kändisar och "vanligt" folk :). Håll ut och all lycka från mig. Du kommer märka skillnad redan första veckan på vågen (hur mycket hänger på hur strikt man är)...j*vla skön känsla vilken tjänst man gör för insidan av sin kropp med :)

2012-01-20 @ 23:02:09
Postat av: Elin =) 19 år och mamma till Molly<3

Du klarar dig igenom det :D

Kram<3

2012-01-22 @ 13:54:43
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0