Kan flika in..

Tänkte flika in i inlägget nedan att jag knappt äter kolhydrater alls men orkade inte ^^
Har dragit ner massor på kolhydrater, så jag tror inte att det är det som är problemet.
Tänkte när jag skrev inlägget att flera stycken säkert skulle tro att kolhydrater var boven och mycket riktigt så trodde minst 1 utav er det. Såååå då ville jag förklara att så inte är fallet :)
-
Och så kommer jag aldrig, aldrig att börja äta efter en specifik "diet" eller vad man kallar det.
Därför att jag inte vill leva mitt liv så, jag vill inte ha saker som jag får och inte får äta - mat ska inte kontrollera mitt liv. ör det är ju så det blir. När man inte kan äta både det ena och det andra.. Nej, då lever jag hellre och har koll på hur mycket jag äter, att jag äter allt med måtta och inte trycker i mig godis och sånt för ofta.
-
Den förändring jag gjort i min kost är att dra ner på kolhydrater men inte ta bort det. Jag äter fortfarande pasta, bröd, potatis osv men gör det med måtta! Tar istället mer grönsaker eller utav det vi äter till.
Jag har även i princip sltat med dricka, godis och annat gott. Det är tanken att jag bara får äta sånt 1 gång i veckan och inte i mängder. Det är helt klart det svåraste att hålla för jag är antagligen sjukt sockerberoende..
-
Och ja, angående viktuppgången.. Har hört från flera håll att det är vattenvikt så jag får väl tro på det då ^^

Kommentarer
Postat av: swea

min "diet" styr inte mitt liv (tack och lov), det gör jag genom att äta det som gör att jag mår bra. :)

jag har en eller två dagar i veckan som jag äter allt på så jag inte är helt utan.



anledningen till att jag inte äter kolhydrater längre är för att min magkatarr har näst intill försvunnit utan dom.

när jag äter pasta eller chips eller så så vaknar jag alltid dagen efter med världens illamående :(



kram på dig syster

2012-01-14 @ 12:08:55
URL: http://sweabyswe.blogg.se/
Postat av: swea

varför är du trött syster? sover du dåligt?



hoppas din dag blir bättre med :)



kramar

2012-01-14 @ 12:12:12
URL: http://sweabyswe.blogg.se/
Postat av: Melissa - Mamma Till Vincent&Linus

hur går de för dej me dina små?

va ett tag sen ja kika in här =)

2012-01-14 @ 18:25:34
URL: http://www.melissasprinsar.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0