Ibland(eller otroligt ofta) är jag så tacksam!

Jag är ibland, eller egentligen väldigt ofta så otroligt tacksam att jag blev gravid i oktober, och hade BF juli 2001.
Anledningen till att jag är så glad över det är att jag lärt känna så många fina, underbara mammor pga det. För som helt nygravid, 5 dagar efter plusset bestämde jag mig för att kika runt lite på nätet efter några gravidgrupper, och fann på familjeliv "BF Juli 2011".. Och där mina läsare hittade jag några av de finaste personerna jag någonsin stött på! Vi hängde ett bra tag på familjeliv, men sedan så kom en utav tjejerna på att vi kunde göra en grupp på facebook och sedan "flyttade" en stor del av oss dit.
Nu, när det gått ca 1 och 3 månader sedan plusset så hänger vi fortfarande ihop.
Och pratar så gott som varje dag.
Jag har som jag tidigare berättat om träffat några utav Stockholmsmammorna, Lina från Bollnäs, Carin och så världens bästa Helen från Köping. Vi alla sågs under hösten förra året i Stockholm.
-
Sedan har jag också haft kontakt med ett gäng Sundsvallsmammor, som fick barn sommaren 2011.
Och 2 utav dessa hänger också med oss bfjuli2011-morsor, och det är också de 2 jag blivit bäst vän med utav de i Sundsvall. Fina fina Emma och så helt underbara Jasmin!
Sedan så har jag blivit fin vän med även de andra Sundsvallsmorsorna, Valeria, Therese, Linga och Sofia.
De är helt underbara tjejer allihopa!
-
Och när jag pratar med de här mammorna, när jag bollar all världens problem med dem och kan säga precis vad jag vill till dem och berätta om allt som är jobbigt utan att skämmas, ja då blir jag så in åt helvete tacksam för att jag blev gravid just i oktober 2010 och att jag hade BF i juli 2011. För annars hade jag inte haft de här vännerna, och mitt liv hade varit så mycket fattigare. Jag är så tacksam, så tacksam att jag knappt an tro att det är sant ^^
-
Framtida bästisar?
Angelina & Freja för flera månader sedan :)

Kommentarer
Postat av: Linga

vad fint skrivet :)

2012-01-30 @ 18:06:23
Postat av: Elin =) 19 år och mamma till Molly<3

Vad mysigt att ha folk som man kan umgås med som har barn i samma ålder. Jag har inte någon som är i Mollys ålder men kommer bli några med nästa bebis iaf :)



Kram

2012-01-30 @ 19:07:10
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Jasmin - Mamma till Angelina

Åh vet du jag är lika tacksam av samma anledning och att jag fick möjligheten att lära känna fina dig :) Ja tänk vad tråkigt det hade varit utan alla dessa underbara mammor vi lärt känna, det är så kul och hoppas vi aldrig tappar kontakten! Och Angie och Frejis kommer nog inte ha så mycket att säga till om eftersom vi kommer hänga så ofta HAHA ^^

Hoppas du haft en fin dag och att F varit lite gladare idag, kram <3

2012-01-30 @ 22:04:50
URL: http://jassisa.blogg.se/
Postat av: Jasmin - Mamma till Angelina

Föresten ja du får göra om min bloggdesign wiiee ;)



Ska med Lars till sjukhuset imorgon för han ska operera sin tumme så kan inte umgås då kom jag på...

2012-01-31 @ 01:08:09
URL: http://jassisa.blogg.se/
Postat av: Jesper

Glad jag blir. Sköt om dig.

Kram

2012-01-31 @ 08:12:47
Postat av: Petra-tvillingmamma

Vad härligt att ha en massa mammavänner =)



2012-01-31 @ 23:22:50
URL: http://petratvillingmamma.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag känner som du, så otroligt glad att jag träffat Dig och alla andra underbara mammor :)

Hur hade jag orkat annars? Vem hade svarat på alla konstiga frågor och funderingar? Älskar den stora härliga BF-julifamiljen.

<3

2012-02-02 @ 19:41:54
URL: http://thomasojala.com/doris

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0