Damphjärna.

Får man ha en sån rubrik?
Ja, det får man. Det bestämmer jag - bara det inte är i en negativ ton.
Och det är det verkligen inte från mig, utan det här är mer en förklaring till hur jag är, vad som händer i mig varje dag och en uppmaning till folk att se på adhd(/add) på ett annat sätt.
-
Jag vet många som rynkar på ögonbrynen åt mig när jag berättar att jag ska utredas för adhd.
Eftersom de inte riktigt tror mig, de ser på adhd på ett annat sätt än vad det många gånger är.
Säger man adhd, så ser man ett barn som är.. Tjaa.. Galet?
Som hela hela tiden är igång, är hyper och får utbrott.
Och så yttrar sig ofta adhd hos barn - och läs nyckelorden - hos barn.
-
Jag är inte så. Jag är inte flamsig, jag springer inte runt och får inte väldiga utbrott hela tiden.
Men jag är hyper, fast på insidan. Jag mår psykist och fysiskt dåligt av att sitta still, av total tystnad och att inte göra något. Detta syns antagligen inte för andra personer, men i mig är det ett helvete.
Jag biter sönder insidan på kinderna när jag inte har något att göra, eller om jag bara gör en sak(som nu) eller drar sönder läpparna. Biter så att jag blöder och kan inte sluta.
Jag hatar när det är tyst, och när inget händer. Det är som jag skrev ovan, på riktigt plågsamt.
Det går inte riktigt att förklara hur det känns men.. Det kryper i kroppen, och gör efter ett tag till och med ont i händer och ben. Jag får svårt att stå still och vill bara gå runt.
-
Jag mår bäst när TV:n är på, jag sitter vid datorn samt håller på med mobilen.
Helst så ska jag även lyssna på musik.
Då blir jag lugn, och kan finnas utan att vara allt för hyper på insidan.
-
Ja, så lite så är det.. Jag är hyper men på insidan.
Och sedan tänkte jag berätta om hur svårt jag har att göra bara 1 sak, eller att
slutföra saker men det får komma imorgon. Nu är jag trött och vill sova!

Kommentarer
Postat av: Petra-tvillingmamma

Hoppas du får en trevlig helg =)

2012-04-28 @ 09:29:40
URL: http://petratvillingmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

Hihi tur du gillar svettbilderna! :D



Blir så glad när du säger du blir stolt över mig. Betyder massor! Saknar dig hjärtat! <3



Hihi jo det är 24 kilo. Helt sjukt egentligen...

2012-05-05 @ 21:07:41
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0