Årets första, och absolut inte sista!

I helgen var det dags för den första utställningen för min del, för i år.
Det blev den nationella utställningen i Sundsvall, på Gärdet som gällde och jag for dit med Carina för att ställa hennes Hugo. Hugo är en sheltiekille som Carina har ute på foder, han kom "hem" denna helg för att ställas ut.
Det var Hugos allra första utställning, och som han skötte sig!
-
Jag var(och är) helt lyrisk över hans lugn och hans totala charm! Vilken kille!
Han skötte sig toppenbra i ringen, skötte sig toppenbra på bordet och var helt igenom underbar.
Han fick ett "Exellent" utav domaren och blev sedan placerad som 3:a i kk utan CK.
Lite trist att bli placerad 3:a, enligt min personliga åsikt var han iaf bättre än 2:an och ett CK hade varit roligt att få. Men det kommer, detta var första gången och CK:na(och certen^^) kommer att komma. Detta är en bra hund och han blir bara bättre med tiden. Shelties(och många andraraser) blir som bäst när de närmar sig 3-4 år.
Jag längtar efter att få se Hugo växa till sig, och bli mer kroppad.
-
Jasmin följde med och det var jätteskoj!
Jag hoppas att hon tyckte att det var skoj och att det blev många bra bilder.
Ska be att få lite bilder på Hugo sedan att ha i detta inlägg och kanske på Carinas hemsida.
Nu ska jag avsluta detta inlägg men vi hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0