På tok för lite om Freja!

Usch, vad jag känner mig dum!
Jag bloggar så lite om hur det går för Freja, hur hon växer och utvecklas.
Jag känner mig skit taskig emot min lilla älskade Freja, som om folk ska tro att jag älskar henne mindre än vad jag älskar Saga men så är u såklart inte fallet! Jag älskar båda mina döttrar lika mycket, de är det finaste jag har och Freja har en stor, stor plats i mitt hjärta.
Jag tänkte iaf passa på nu att skriva lite om Freja, hur hon utveklas och bjuda på lite bilder på min skönhet!
-
Freja har fått ett helt namn, hon kommer att heta Freja Edwina Therése pch namnen är efter hennes farfar Edwin och min fina syster Therése. Jag och hennes pappa har valt namnen ihop. Hon börjar också bli en stor tjej!
  • Sedan hon föddes har hon gått upp 1966 gram och växt 8 cm på längden!
  • I kläder kan hon nu ha 56 och 62!
  • Hon har snurrat från rygg till mage ganska många gånger, mest i sömnen ^^
  • Hon ler så fort man pratar med henne, och pratar tillbaka.
  • Hon ÄLSKAR sin syster och lyser som en liten sol då hon ser Saga.
  • Freja gillar att sitta framför tv:n.. Kanske inte så bra, men någon gång ibland tycker inte jag gör någon skada. Sätter henne inte där med vilje, utan jag sätter ner henne i babysittern i vardagsrummet och hon letar upp tv:n med blicken och blir överlyklig då hon hittaar den!
  • Hon gillar att tugga på sina händer och försöker även ibland ta annat och stoppa i munnen, det går inget vidare eftersom kordinationen inte är den bästa ännu ^^
  • Hon älskar väggen vid skötbädden, hon snurrar alltid med rumpan och benen åt höger för att försöka se den. Samma sak gäller med de två gosisarna som nu hänger där :)
  • Hon kan förflytta sig på filt på golvet och i sängen, genom att flytta benen och rumpan åt höger runt i en cirkel.
  • Freja är ett lättsamt barn, hon är ofta nöjd och äter bra!
  • Hon har också bra nattvanor! Somnar vid 8, sover till 11-12, äter, somnar om och äter sedan ca 2-3 gånger till innan hon vaknar runt 8-9 på morgonen för morgonmat, och blöjbyte.
  • -
Skulle kunna skriva massor mer, men det får räcka för nu!
Nu blir det bilder istället ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken söting hon är! :)



Sv: Tack, känns skönt att höra att man är "normal" :) Var hos barnmorskan idag som sa att min mage var perfekt, och det känns ju ännu bättre! :)

2011-09-07 @ 14:04:51
URL: http://teoretisk.blogg.se/
Postat av: Elin =) 19 år och mamma till Molly <3

Hon är så söt, gosigosi :D

Roligt att få läsa lite om henne :D

Kram

2011-09-07 @ 18:19:25
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Carin

Åh va roligt att läsa om hennes utvecklig och se massa fina bilder på henne ;)

2011-09-08 @ 09:54:30
URL: http://nursen.blogg.se/
Postat av: MLI

Men gud vilken charmig tös! all lycka till dig gumman.

måste höras nått snart tycker jag =) kramar till "Lilla" familjen!

2011-09-08 @ 17:17:36
URL: http://whitefighter.bloggplatsen.se/
Postat av: Jasmin - mamma till Angelina

Sötnos har blivit så stor :-)

2011-09-09 @ 15:38:09
URL: http://jassisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0