Det här med vikten.

Jag lovade att ge er en uppdate på min vikt, eller ja på viktnedgången.
Det går sakta framåt och jag kämpar på hyfsat bra. Vissa dagar bättre och andra dagar sämre.
Vi drar lite fakta först.. Vägde innan graviditeten 59-60 kg, hade då gått ner alla gravidkilon efter Saga + 9 kg till.
Var hemskt nöjd med den vikten då. Under gravidteten med Freja gick jag upp mycket, och snabbt.
Sista gången jag vägde mig i vecka 37+ så vägde jag 78 kg. Det är en viktuppgång på ca 18-19 kg.. Och nej, jag samlade inte en massa vätska och nej, vikten rasade inte av sedan!
-
Ett tag efter förlossningen så hade jag bara gått ner ca 4 kg, och det var rejält nedslående.
Jag hade väldigt jobbigt att acceptera det, och självklart när man bara 10-11 månader tidigare nått sin trivselvikt!
Så jag bestämde mig för att gå ner i vikt! Men ja.. Det är inte det lättaste att gå från beslut till handling.
Jag började gå en massa men var inte nogrann med vad jag åt, så viktnedgången uteblev. Istället gick jag upp oh ner, upp och ned. Det höll på ett tag tills jag gick ner till 72,4 och där börjar den riktiga resan.
Den 10 oktober hade jag invägning och vägde 72,2 kg. Sedan dess har jag gått ner lite grann varje vecka förutom då jag haft mens, under de veckorna har jag stått still eller gått upp.
-
Så alltså. Startvikten var 72,2 och i måndags vägde jag 68,2!
Har nu stått still i 2 veckor(eller i 3 vägningar) och denna vecka pga av mensen som är på gång att komma.
Lite trist är det att stå still men jag hoppas på en rejäl nedgång på måndag då jag har vägning :)

Kommentarer
Postat av: Elin =) 19 år och mamma till Molly <3

Vad duktig du är :D



Jag försökte gå ner i vikt efter Molly men det gick inge vidare... Och nu kan jag ju inte direkt träna på som en galning när jag har en bebis ligger i magen :P

Så jag ska verkligen satsa på att gå ner i vikt efter lillskrutten tittar ut :D <3

2011-11-30 @ 20:11:56
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Marlene

Hej Anna! Ring mig.

Kram Marlene



2011-12-01 @ 14:50:01
Postat av: Linda

Bra jobbat vännen! =)

2011-12-01 @ 17:51:18
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0