MVC



Idag var jag på mvc, och träffade min barnmorska.
Allt såg bra ut, hon tog bara blodtryck, sf-mått och lyssnade på hjärtat.
Magen växer som den ska, och hjärtat tickar på bra därinne!

Sf-måttet låg på 32 cm, vilket var nästan precis på medelkurvan och hjärtljuden
ligger fortfarande stadigt över 140 slg, denna gång mättes de till 150 slag.
Vi pratade också lite om hur allt ser ut för mig, och om hur jag tänker kring förlossningen och hur jag känner inför att vara ensam med två barn. Hon är verkligen snäll och stöttande, ger bra tips och råd!
Sedan frågade jag lite kring situationen på kvinnokliniken och fick inte så mkt veta.. Tror inte att barnmorskorna har så mkt att berätta egentligen, inget mer än vad tidiningen har att säga. Jag fick iaf fram att jag inte behöver ringa till S-valls sjukhus utan direkt kan välja att ringa ett annat sjukhus istället.
Så nu ska jag fundera på det, och bestämma mig för om jag ska ringa S-vall coh hålla tummarna eller om jag ska åka någon annanstans direkt istället.
Det är tur att jag har någon vecka på mig att fundera, för just nu vet jag inte alls!

Hur hade ni gjort?
Ringt S-vall och blivit hänvisad till ett av 4 möjliga sjukhus, men samtidigt kanske få chansen att föda där eller att välja ett annat utav de 4 sjukhusen direkt och vara beredd på att få resa lite då det väl sätter igång?



Min sf-kurva so far :)


Kommentarer
Postat av: Josefine

åh tusen tack söta du ! Kommer du att vara ensam med Saga när det är dags för bebisen att komma ? Jag hade nog valt att bli hänvisad till ett sjukhus som de vet har plats ledigt :) hade aldrig klarat att åka långt vid min förlossning då det gick så fort !

2011-05-17 @ 16:05:18
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: 17 år och ung mamma

Okej skönt :) ja vi flyttade in i lägenheten den 28 april så snart 1 månad har vi bott själva :) Känns lite ensamt och tråkigt ibland men riktigt skönt faktiskt :)

2011-05-17 @ 19:00:10
URL: http://paulinagavelin.blogg.se/
Postat av: charloth

Hallu. jag hadde nog inte vänta. jag skulle vilja vara nära ett som är säkert.



Hur är det annars då?

Får Jimmy och jag fortfarande vara med even om du väljer sundsvall eller har du ångrat dig?



Vi saknar dig och saga!



Puss :)

2011-05-17 @ 20:00:14
URL: http://sleepingangels.blogg.se/
Postat av: Dani

Skönt att allt var bra! :) Jag hade nog ringt dit där jag helst ville föda först och sen ev bli hänvisad. S-vall alltså.

2011-05-17 @ 20:40:56
URL: http://www.barnbutikerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0