Har ni sett min nya widget?


Ser ni något nytt här till vänster, under bilden och texten på/om mig och Saga?
Om ni inte ser den så är det bara att klicka på F5 för att uppdatera sidan så bör den dyka upp.

Jag fick en kommentar(eller förfrågan) om just den här widgeten, och en fråga om jag skulle kunna tänka mig att blogga om ämnet eller kanske till och med använda widgeten.
Som ni ser lyder rubriken till widgeten "Försvunna barn" och det är just det detta handlar om!

Erik Bergman och Erik Thidell har tillsammans med saknade barns nätverk tagit fram denna smarta widgeten som förhoppningsvis ska hjälpa till att föra hem de här barnen som ni ser bläddras förbi.
Jag tycker att widgeten är ett otroligt enkelt sätt att faktiskt göra skillnad och att hjälpa till.

Anledningarna till att faktiskt hjälpa till är många, ja rent av oändliga och jag skulle egentligen bara behöva en för att stötta detta viktiga arbete. Men som sagt, anledningarna är oändliga!
Den största anledningen är nog att dessa barn vill komma hem, och att deras mamma/pappa vill ha hem dem och lever ett liv i total ovishet. De vet inte vart deras älskade barn befinner sig, och jag som själv är förälder kan inte ens tänka mig smärtan, rädslan och oron. Den måste vara hemsk!

För att läsa mer om saknade barns nätverka kan ni klicka här!
För att skaffa widgeten så klickar ni här!
För att läsa Eriks inlägg om widgeten så klickar ni här!


Allas hjälp är guld värd, och som jag sa.. Att lägga in denna widget är ett enkelt, simpelt sätt att hjälpa till!


Kommentarer
Postat av: Jocy

Ja verkligen underbart med sparkar :) hehe.

Har du kommit på några namn dÅ? vet du om det är pojke lr flicka? :)



Kramar

2011-05-20 @ 11:26:42
URL: http://jocypocy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0