Till Saga - Min stora, stora tjej!

Hej min älskade Saga!

Nu var det otroligt längesedan jag skrev ett brev till dig, det blir som lite långt mellan breven nu när du är så stor!
Sedan jag skrev sist har du blivit så stor, och du kan så mycket.
Du pratar en massa, och hittar på bus hela dagarna.
I oktober, förra året 10 dagar efter att du fyllt ett år fick du börja
på dagis och där har du gått sedan dess och verkar trivas så bra!
Du har blivit mycket mindre blyg sedan du började där, och du lär dig något nytt varje vecka som du är där på dagis.

Du är nu när jag skriver det här snart 18 månader gammal, och har snart funnit hos mig utanför magen i 1 1/2 år!
Det är en lång tid, men det känns som om det gått ruskigt fort samtidigt som det känns som om du alltid varit här hos mig och förgyllt mitt liv. Du börjar verkligen bli en stor tjej, en tjej med mycket vilja och skinn på näsan.
Du brukar bli arg på mig när du inte får som du vill och det händer att du försöker att skrika så högt du kan för att få din vilja igenom, och ibland så lägger du sig ner på golvet och skriker i högan sky!

Sedan jag skrev sist har du lärt dig att springa, att dricka ut mugg, ta på skorna och mössan själv, och så öppnar du alla skåp du kommer åt! Du kan också gå med vovvarna i koppel, och ser skillnad på olika djur.. Men eftersom du är rätt så hundtokig så kallar du allt för vovve vissa dagar, och jag börjar tro att du gör det för att retas, och för att vi ska skratta åt dig! För det gör vi, en massa!
Du har också börjat kramas riktigt ordentligt, du liksom slänger armarna runt mig och ger mig riktigt bamsekramar ibland. Du kan klättra upp på alla möbler, och även kökstolarna och köksbordet.. Det är såklart mindre bra och när jag inte är i köket med dig så får jag lägga ner alla köksstolar på golvet så att du inte kan klättra upp och ramla ner! För jag vill ju inte att du ska slå ihjäl dig, busunge!

Snart är det också dags för ett besök på bvc igen, och det ska bli otroligt spännande!
Jag är väldigt nyfiken på hur lång du är och hur mycket du väger nu! Jag sitter varje dag och längtar efter ett brev från BVC där det står vilken tid vi ska dit!

Och så den största nyheten!
Du ska bli storasyster!
Tänk, min lilla tjej har blivit stor och ska bli storasyster i juli.
Det känns otroligt häftigt och jag hoppas och tror att du ska gilla din lillasyster/lillebror, jag hoppas att ni kommer att ha det underbart ihop under er uppväxt och att när du kan läsa detta så har ni en underbar relation och älskar varandra lika mycket som jag älskar er två!

Mamma älskar dig, och lovar att snart skriva ett brev till dig igen!

Pusspuss
//Din mamma

Kommentarer
Postat av: valeria<3 20 år och lyckliggravid!:)

Aw vad sött brev! =)

Ja vi får se vad min bm säger.. Det blir ju inte bättre om jag bara är hemma och ta det lugnt heller.. har ju försökt med det..

2011-03-17 @ 20:53:16
URL: http://mittunder.bloggplatsen.se
Postat av: Tessa- Mathilda & Melvins mamma

Ja visst va de bra, absolut en ny favorit hos mej :)

2011-03-17 @ 21:20:18
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Ilda - Mamma till Amilia

Oj så fint! Tårarna var påväg upp kände jag! SÅ himla fin och tänk vad roligt när Saga läser dett sen.



Ska nog sno iden från dig och skriva till min Amilia ^^

Så fint!

2011-03-17 @ 21:23:23
URL: http://mislimoje.blogg.se/
Postat av: Tessa- Mathilda & Melvins mamma

Ja absolut, Vi har nyligen fastnat för SOA (dock ingen ny serie) men jisses så bra :)



Tack så mycket, å de samma. Super bra blogg du har!!!!! Kommer absolut fortsätta titta in här :)

2011-03-17 @ 21:31:55
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: valeria<3 20 år och lyckliggravid!:)

Sv; Det är himla trist :( Jag blir så himla depp av allt..



Jo det kan hända, vi får helt enkelt se vad min bm säger imorgon. =)

Men är lite ledsen över att jag skall dit också, min sambo skall tydligen inte följa med, och vi har bokat tiderna efter att han skulle kunna komma med på varje kontroll... Men nu blir det jag som får stressa ihjäl mig istället...

Allt är så upp och ner just nu :(



2011-03-17 @ 22:04:44
URL: http://mittunder.bloggplatsen.se
Postat av: i min lilla lilla värld

Åh, KÄRLEK!

2011-03-18 @ 07:37:52
URL: http://saratilling.se
Postat av: Michaela - I Väntan På Lillfisen

Ja den med Sonja Aldén kommer det till 99% bli =) Sen får vi se hur det blir me dom andra låtarna,men jag gillar alla 4 mycket så nån mer av dom blir det nog =) Det hinner man ju fundera på ;)



Allt bra?



Fint brev du skrivit till Saga förresten =)



Kram

2011-03-18 @ 08:50:35
URL: http://www.michaelabergqvists.wordpress.com
Postat av: Elin =) 18 år och mamma till Molly <3

Jag älskar när du skriver brev till Saga, dom är så mysiga :D

Jag känner igen beteendet i Molly :P Hon gör samma sak som Saga när hon inte alltid får som hon vill :P

Hoppas allt är bra med er :)

Kram <3

2011-03-18 @ 12:13:57
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Josefine

åh, tack för tipset ! :) jag kämpar på med mina niferex, det funkar faktiskt ganska bra ändå.



ja nu är det inte länge kvar, är faktiskt inte det minsta nervös utan bara förväntansfull :)

2011-03-18 @ 13:31:10
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0