Shopping till Saga!


Idag har jag shoppat lite åt Saga, lite tröjor, bodys och strumpor.
Lite sånt som hon behöver. Hon har börjat växa ur sina 74 tröjor och bodys och behövde lite nya i 80 och 86.
Så då passade jag på att kika lite på stan idag!

Hittade 3 fina tröjor till bra pris och då bodysar, och en massa par strumpor!

Sedan har jag handlat månadens blöjor, och lite ny babyolja + babyschampoo.
Jag änvänder ju inte våtservetter till Saga eftersom det är så mycket skit i dem, och hon blir röd och hemsk utav dem. Istället kör vi på olja, vatten och lite papper.
Blöt papper, häll på lite olja och torka rumpan!
Enkelt, skonsamt och det blir otroligt rent, på ett lättsamt sätt!
Ni vet ibland när ungarna gjort nr 2?
När man får gnussa för att få bort allt från rumpen?
Det behövs aldrig med olja och vatten! Det bara lossnar, och försvinner :)
Perfekt, om ni frågar mig!

Och så använder jag yttepytte lite schampoo då hon duschar/badar.
Saga är känslig på sånt, och Natusans babyschampoo är det enda som funkar!


Kommentarer
Postat av: valeria<3

Härligt att inhandla nytt! =)

Värt att ta med ditt tips om hur du tvättar rumpen! :) som jag kanske har nytta då våran liten kommer :)

2011-03-01 @ 22:20:30
URL: http://lyckliggravid.blogg.se/
Postat av: Ilda

Ja hur sjukt underbart som helst!

Tråkigt att pappan inte hade mer vett i skallen än såhär. Men det som inte dödar dig gör dig starkare. Du har liksom två barn att leva för nu. En kille kan inte ens komma i närheten utav det, inte ens självaste pappan!



Ensam är stark!

2011-03-01 @ 23:25:10
URL: http://iloveami.blogspot.com
Postat av: Michaela - I Väntan På Lillfisen

Ska på föräldragrupp imorgon så jag ska fasen passa på att fråga hur det är med badlakan/handdukar då.. Men det vore fan om dom inte står för det så länge man är kvar på BB! =)



För övrigt verkar det som att vi tänkt ta med ungefär samma grejer,men jag kör en neutral outfit som passar både pojke och flicka.. Det är typ bara såna kläder jag har än så länge,köper mer könsinriktat sen när bebis kommit =)



2011-03-01 @ 23:36:17
URL: http://www.michaelabergqvists.wordpress.com
Postat av: charloth

Härligt med nya kläder till saga :)

Men köpte du nått åt dig själv? Du vet att du skulle behöva ett par mjukisbyxor :P

Det har du ju sakt själv :)



Även fast man har barn och man vill kpa dom allt så måste man una sig själv nått ibland :P



Puss

2011-03-01 @ 23:52:15
URL: http://sleepingangels.blogg.se/
Postat av: valeria<3

Jag tycker det är viktigt att lämna sitt fotspår ;) Just för att jag personligen gärna vill veta vilka som smyger omkring på min blogg, så varför vill inte andra veta det då jag kikar omkring.. =)

Det är ju verkligen toppen med tips, har faktiskt inte ens hört det tidigare.

Hihi, ja. 1 månad och 1 dag! :) Skoj! Hur känns det att få en till då ?=)

2011-03-02 @ 08:36:29
URL: http://lyckliggravid.blogg.se/
Postat av: Elin =) 18 år och mamma till Molly <3

Ska testa olja med vatten när hon har gjort nr 2:P



Molly har redan börjat använda storlek 86-92 :P Hon har dragit iväg på längden ordentligt :P

Kram

2011-03-02 @ 09:52:08
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0