Graviditeten med Freja..

Måste ju göra den här listan efter graviditeten med Freja med..
-
När fick du reda på att du var gravid? Den 27:e oktober - 2010
Blev det en chock? Nja, en halvchock. Var lite beredd men ändå inte.
Hur gammal var du? 22 år
Hade du mycket halsbränna? Japp!
Spydde du mycket? Ja, under några veckor där så kräktes jag en del.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Tror inte det, men kunde inte typ äta vegprodukter längre.
Hade du mycket foglossning? Ja, väldigt mycket. Hade ordentligt ont!
Hade du sammandragningar? Ja från vecka 18, blev sjukskriven för dem..
Ditt sf mått som störst? 35 cm i vecka 37 tror jag :)
Har du fått bristningar? Japp, 7-8 st på nederidan av magen. Ser ut som en glad mun!
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Jag fick för mig att det var en flicka.
Hoppades du på? En frisk bebis!Hade du mycket vätska i kroppen? Ytterst lite, men mer än med Saga.
Hur mycket gick du upp i vikt? Ca 18 kg.
Hur ser du på graviditeten idag? Den var otroligt jobbig, men såklart underbar på sitt vis. Dock känner jag mig inte sugen på att bli gravid än på väldigt länge igen!
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag ville att den skulle gå lungt och tryggt till, jag ville klara mig så länge jag kunde utan bedövning och ville verkligen slippa kejsarsnitt.
Gick du över tiden? Nej.
Födde du för tidigt? Inte för tidigt, men innan BF enligt RUL.
När började din förlossning? Började med en 48 timmar lång latensfas den 25:e juni, och drog igång på riktigt med regelbundna värkar runt klockan 05:00 på morgonen den 27:e juni.
Hur lång tid tog det? Ca 6 timmar från det att värkarna blev jobbiga och vi for till förlossningen.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 3 cm.
Vad tyckte du var jobbigast? Smärtan i höfterna och att jag trodde att det gick långsamt.
Var du rädd för något? Att bli förlöst med kejsarsnitt och såklart att Freja inte skulle må bra.
Grät du? Ja, massor! 'Var rädd att inget hände och grät av uppgivenhet flera gånger. Var livrädd att det skulle ta lika lång tid som med Saga.
Skrek du? Japp, under krystvärkarna! Skrek att det gjorde ont, haha!
Tog du nått smärtstillande? Ja, bad, lustgas och till slut en EDA som inte hjälpte så mkt.
Blev du sydd? Ja, 2 stygn.
Dragen med sugklocka? Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Det var ju jag(såklart), Lotta, min BM och en till BM tror jag..
Hade du någon nära med dig? Japp, Lotta.
Hur stor var bebisen? 2964 gram och 49 cm lång
Blev det en pojke eller flicka? Flicka
Vad fick den heta? Freja Edwina Therése
Hur ser du på förlossningen idag? Jag var livrädd direkt efteråt, riktigt uppskrämd över det intensiva förloppet och hur fort det gick efter att vattnet gått. Nu känns det lite bättre, blir inte skräckslagen av tanken på att föda, men känner en liten klump i magen av tanken.. Det kommer nog dröja många år innan jag kan tänka mig att bli gravid igen!
Var allting värt det? Ohh, ja!!

Kommentarer
Postat av: Melissa - Mamma till 2 prinsar

nu ser jag desigenen =) de va som du sa att ja fick uppdatera sidan =)

super fint!

2011-07-13 @ 12:23:58
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Niikki

Den snor jag :)

2011-07-13 @ 16:42:45
URL: http://mammaniikki.blogspot.com
Postat av: Cattis-PTSD Tjockis och 2 barnsmamma

Va skoj med sånna här listor.. Jag måste definitivt göra en till efter min andra förlossning.. Hur e de att ha två barn?

Ha de bra

2011-07-13 @ 21:28:22
URL: http://Catherine.nu
Postat av: Ilda - Mamma till Amilia :)

Edwina var riktigt fint namn :)

2011-07-13 @ 22:22:34
URL: http://mislimoje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0