Stulen lista, hehe..

Snodde en tidsfördrivs-lista hos Naimisen

Gör såklart listan om Saga och den graviditeten eftersom hon är född, hehe!

Mitt barn - En lista:

När fick du/ni reda på att du va gravid? - I februari 2009, i slutet på månaden.

Vad blev reaktionen? – Skräck, glädje och en massa oro!

Var barnet planerat? – Nej, inte alls.

Hur var dina "40" veckor? – Det var 40 fina, underbara veckor trots foglossning och illamående!

Fick du bristningar? – Fick en enda, där min navelpiercing suttit.

Hur många veckor och dagar gick du? - 39+0

Hur mycket gick du upp i vikt? - 10 kilo.

Vilken tid startade dina värkar? – De började på eftermiddagen den 7:e oktober.

Gick ditt vatten? – Ja, fast på förlossnigen när BM svepte fosterhinnorna.

Vem hade du med dig på förlossningen? - Sagas pappa.

Hur var din förlossning? – Långsam, utdragen och underbar!

Hur lång tid tog din förlossning? – Det beror på hur man räknar, från det att vi åkte in på förlossnigen tog det ca 20 timmar.

Hur mycket gick du ner i vikt efter förlossningen? – Vet inte, vägde mig inte.

 

Ditt barn:

När var barnet planerat att komma? 4 oktober 2009.

Vad trodde du det var för kön? – En flicka, pappan trodde pojke.

Blev det en tjej eller kille? – Världens finaste tjej!

När kom han/hon? - 8 oktober 2009.

Hur mycket vägde han/hon? - 2934 gram.

Hur lång va han/hon? - 48 cm.

Vad fick barnet för namn? – Saga Victoria Rebecka

Vad har ditt barn för storlek på kläder nu? - 74 -80.

Sovtider? - Somnar runt 19:30-20:30 på kvällarna och vaknar runt 07:00.

Hur mycket väger ditt barn nu? – Vet inte, skulle gissa på ca 8500 gram.

Det senaste utveckligen ditt barn gjort? – Oj.. Hon kan dricka ur mugg själv :)

 

Kläder och saker:

Vart köper du dina barnkläder? – Lite överallt!.

En baby/barnbutik du gillar? – Babyproffsen

Nåt märke du föredrar? – Molo

Vad är favoritplagget ditt barn har? – Oj, det är massor!.

Vad är det dyraste ditt barn har? – Ja.. Vagnen skulle jag tro.

Senaste du inhandlade? – Julklänning och julklappar.

Bästa leksaken ditt barn har? Hennes kossa som sjunger och telefonen som spelar musik..

Någon sak du VERKLIGEN ska spara? - Jag sparar det mesta :).

 

Om du fick välja:

Nytt eller begagnat - Både och!

Ligg eller sittdel - Sittdelen.

Napp eller snutte - Inget, för Saga har inget utav det..

 

Du som förälder:

Trivs du med föräldrarollen? - Ja, att vara mamma är det bästa som finns!.

Är du stolt över ditt barn? - Japp, hela tiden!

Hur ser dina matvanor ut? - Just nu äter jag massor!.

Stressar du mycket? - Ibland.

Hur ser dina sovtider ut? - Jag lägger mig vid midnatt och vaknar vid 07:00.

Vad gör du helst en fredag? - Myser med Saga.

På vilket sett har du förändras? – Jag har blivit tryggare i mig själv, tröttare och lyckligare!

Vad är det första du tänker på när du vaknar? – "Åh, jag vill ha sovmorgon", haha!

Umgås du mycket med andra föräldrar? - Lite då och då, inte så ofta.

Vad är bäst med att fått barn? - Allt!.

Och slutligen.. hinner du med "egen tid"? - Knappt, eftersom jag är ensam med Saga den större delen av tiden. Men jag hinner äta lunch i lugn och ro innan jobbet varje dag utan Saga, det blir lite "egentid" och är skönt.

 


Kommentarer
Postat av: Jennie - Stolt hundägare och blivande mamma

sv: Okej, jo men det låter perfekt för dig med 2 små barn :) de vagnar där de sitter bredvid varandra är väldigt stora som du säger..



Jag ska ha en Novalex, vet flera som har testat såna och alla som köpt en sådan är nöjd, så jag vet vilken jag vill ha.. Men sen när jag väl haft den ett tag så kanske jag inte tycker det, men man måste få lära sg själv. Jag har tex. ett annat behov än dig :)



Vagnar är inte lätt att hitta sin rätta, men det finns många bra att välja mellan..

2011-01-24 @ 19:25:19
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Postat av: Jocy

heheheh jaa!! tack =)

jag vågade testa mig till slut! hehe..fast mamma fick kolla först på stickan,jag vågade inte :P



aah ungefär 28 september e den beräknad :)

2011-01-24 @ 19:55:03
URL: http://jocypocy.blogg.se/
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen & ett mirakel i magen

Tack, ja nu får vi hoppas att allt går finemang den sista tiden och med snittet :-)

2011-01-24 @ 22:07:12
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Mimmi - men en liten kiwi i magen!

Hej!

Ja, jag hämtade den igår, och den är såå fin!

Jag köpte den begagnad, den är bara använd i 8 månader, så den är i jätte fint skick, nya däck och helt ny madrass i. SUPER nöjd :)

2011-01-25 @ 10:24:32
URL: http://mimmiastrom.blogg.se/
Postat av: 17 år och ung mamma

jaha ja hehe jag byte ju ett litet tag men kände att jag inte vela blogga där :) ja några nya finns det. men är otroligt dålig på att blogga, brukar inte orka skriva inlägg , hehe har inte så mycket tid heller eftersom all tid går till Isak å pojkvännen :) med mig / oss är det bara bra förutom att jag och isak har åkt på förkylning men annars funkar det :) hur mår du , saga och bebis imagen då? :)



snor listan :D

2011-01-25 @ 15:24:41
URL: http://paulinagavelin.blogg.se/
Postat av: Jennie - Stolt hundägare och blivande mamma

sv: Nej jag har inte gjort det än :) Sambon låter mig få välja exakt vilken jag vill ha, och jag har alltid tyckt helröda vagnar är sjukt snygga så det blir nog den. Svart är så vanligt men kan vara bra om vagnen blir skitig, syns inte lika mycket som på röd :)

Har bara hört bra om dem, bara det var en hård botten på liggdelen men vi ska ändå ha en madrass till den så :)



Vi får väl se vad jag tillslut väljer :) ska strax bestämma mig för jag vill ha den i april och testköra den och kunna ångra mig innan trollet kommer :)

2011-01-25 @ 19:21:20
URL: http://jenniezen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0