Stanna inne hela dagen?

Det känns som så, att jag inte vill sätta min fot ute idag!
Jag är trött, mår illa igen och känner mig bara så jädra slö.. Haha, det tar på krafterna att börja göra något mer än att "bara" vara hemma med Saga. Att vara "ensam" mamma är jäkligt tufft, men man har ingen om hur tufft det är förrän man testat att vara en arbetende ensam mamma! All heder åt oss säger jag bara.. Där har ni ett liv som heter duga!
Medan andra, utan barn går hem efter jobbet och slappar så sticker vi till dagis för att hämta barn, sedan är det dags att springa hem, rasta hundar, laga middag, underhålla barnen och sedan så är det dags att lägga barnen.
Efter detta vore det ju såklart skönt att bara sitta och vara i sin ensamhet framför tv:n men det är inte alltid mn kan göra det, för fasiken! Det ska ju städas, och diskas och tvättas.. Hej och hå!
Men det är ett rikt liv jag testar på! Jag jobbar endast deltid, vilket känns toppen. Det ger mig mera tid med Saga och hundarna, men samtidigt så kännar jag pengar och får göra någonting meningsfullt och roligt!

Så alltså, idag. Jag tänker låta vovvarna härja på gården i all snö som yr och sedan tänker jag bara softa..
Saga är världens lättaste unge att ha hemma, hon leker gärna "lätta" lekar och är otroligt självgående.
Är jag mega trött en dag(som idag) så är det precis som om hon förstår det och leker mer med sig själv, sina leksaker och hundarna. Jag har en underbar och smart dotter!
Det är inte bara en vacker yta där inte! Helt fantastisk är hon.. Min älskade lilla Saga.

Nu är det iaf lunchdags för oss, jag ska käka pizza och Saga ska äta pasta med köttfärssås!

Antar att vi höres senare :)




Kommentarer
Postat av: Charloth

Underbart med slapp dag!

Gott med pizz och spagetti och köttfärsås lät enu godare!

Här upp ska vi göra egen palt för första gången :P

Vi fuskar lite med att köpa en färdig palt mix :P men den då det ska bli kul och gott

(hoppas jag)



puss på er!

2011-01-06 @ 14:42:20
URL: http://sleepingangels.blogg.se/
Postat av: S A N D R A

Fin blogg du har! :) Var gärna med i DAGENS BLOGG, kram!

2011-01-08 @ 11:48:06
URL: http://ssandraewelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0