Samma sak idag..

Jag tog min järntablett och så går det ca 10 - 15 minuter och sedan mår jag illa.
Det måste ju hänga ihop! Eller hur?

Jag mår just nu så illa att det känns som om jag ska kräkas.. Usch!
När jag klev upp så mådde jag bara yttepytte illa, och precis innan jag tog tabletten så mådde jag bra.
Jag måste nog maila min BM och fråga om illamående kan vara enbiverkning på dessa tabletter.
För jag orkar inte börja må såhär illa igen, det är ett helvete!

Alla ni därute som mår illa eller mått illa under er graviditet vet vad jag talar om.. Usch och fy!
Sist med Saga så mådde jag också lite illa, men det var inte såhär. Jag kräktes inte och klarade mig bra utan något läkemedel emot det. Men nu.. Jag har knaprat postafen och det har gjort mig så trött!
Ett vrak har jag varit! Och nun är jag börjat jobba så vill jag inte vara sån, speciellt inte som det är väldigt viktigt att jag är pigg och alert på mitt jobb. Folk vill ju knappast prata med en zoombie!

Men iaf, idag är det en härlig lördag igen, och jag byter vecka!




Kommentarer
Postat av: ilda

Ah ush det var det värsta med graviditeten. Jag blev sängliggande i 2 månader pga mitt illamående. Kräkter varje dag och kunde inte stå upp. so i feel u!



Hoppas det går över snart! KRAM!

2011-01-08 @ 11:10:52
URL: http://iloveami.blogspot.com
Postat av: Simone

Postafen gjord mig också GRYMT trött! Fick piller på recept istället :) Blev fortfarande trött men långt ifrån samma.

2011-01-08 @ 11:23:21
URL: http://simonesbarnmat.blogg.se/
Postat av: Ilda

Ja på mig drog det ut till vecka 17-18. Jag hade verkligen inte det minsta roligt! Men det ska börja gå över nu ska du se. Men sedan finns det vissa som går med illamåendet hela graviditeten fast inte lika starkt som i början.

2011-01-08 @ 12:29:58
URL: http://iloveami.blogspot.com
Postat av: Sara

Illamående ÄR en av biverkningarna av järntabletter. Dock tar det ett tag för kroppen att ta upp järnet så kanske är 10-15 minuter lite väl snabbt..? (För att tro att det är tabletterna). Kan vara att du fått för dig att det är tabletterna, och när du tar dem, tror du att det är dem -> blir illamående :)

2011-01-08 @ 15:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0