Leeeeedig tills på måndag!

Idag har jag frusit, skrattat, blivit otrevligt bemött, klappad på axeln och lyckats värva en medlem till Rädda Barnen.
Det har varit en sjukt lång dag med en lärorik, och faktiskt väldigt rolig dag!

Konstigt nog så gillar jag mitt nya jobb! Jag tycker att det är roligt att möta människor och att faktiskt jobbar för en bra sak! Det är roligt, och jävligt bra! Sedan att jag också får pengar för det är ju underbart, eller hur?
Vi hade rollspel på förmiddagen, och det gick efter en stund lysande! Jag hade fått in manuset ganska bra i huvudet och visste vad jag skulle säga. Efter våran rast, var det dags att försöka värva månadsgivare på riktigt.. Konstigt nog så var jag inte dundernervös till en början, men det var verkligen svårt att få folk att stanna. För allla hade ju så bråttom, även fast de bara skulle hem.. Hehe, men efter lite tips från vår teamledare så lyckades jag stanna ett flertal personer, jag hann prata om det vi skulle prata men så smet de flesta iväg och skulle "fundera" på om de ville bli månadsgivare. Men så jäklar var det en som faktiskt lyssnade (och ställde en miljon jobbiga frågor) och ville stötta RB's viktiga arbete varje månad! Jihooo! Min första värvning :)

Ganska bra jobbat av en person som för två år sedan inte ens kunde handla på ica själv typ..


Iaf, nu är vi "lediga" tills på måndag igen. Då kör vi igång, och jag kommer att jobba hela nästa vecka.
Så ja... Kom gärna ner till storgatan och låt mig värva dig ;)

Kommentarer
Postat av: Charloth

Hehe underbart Anna!

Jag är stålt över dig!



Tänk att skaffa barn kan ge så mycket självkänsla!

(Jag tror det är det som mäst fått dig "bättre" även fast du skulle blivit den själv oxo. men kanske inte lika långt som nu)



Om jag bodde i sundsvall hadde jag kommit ner och låtit dig prata om det i alla fall.

Sen har jag tuvärr inte råd att bli månads givare spec inte nu :P



Puss på er!

2011-01-05 @ 21:48:56
URL: http://sleepingangels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0