Jäkla dagisgrejer!

Åh, det här med att ändra dagistider!

Saga har gått sina gratis timmar, sedan i oktober. 15 timmar i veckan för att vänja sig vid dagismiljön innan jag skulle börja plugga(vilket var tanken) men nu när jag plötsligt fick jobb, så måste hon gå mera timmar!
Jag pratade med dagis, de sa att jag skulle fylla i ett papper med ändring av omfattning, och det gjorde jag i veckan och skickade in.. Men! Jag tror inte att barn och utbildningskontoret hunnit fått in det ännu, och vad gör det då med Sagas nya dagistimmar?
Alltså, jag jobbar imorgon och måste ha henne på dagis!
Förra veckan under utbildningen så var hon med Carina, som hämtade henne på dagis och hade henne tills jag kom vid kl 16.. Men nu så jobbar Carina, så jag kan inte be henne i nödfall, och sedan vet jag ingen.. Eller ja, kanske Sophia.. Men iaf, jag ska ringa dagis imrogn och är skitnervös!
Vet inte vad jag ska säga och om de säger att hon inte är välkommen så får jag panik!

Fyllde i på pappret att hon skulle ha ändrat från imrogon den 10/1, och det tänker jag säga till dagiset.
Och så håller jag tummarna att de godtar det, och säger att det bara är att köra på från och med nu.. Åhhh, vad jobbigt! Jag kommer att ha svårt att sova inatt! Det är sånt här som verkligen puttar omkull hela mig, och jag tror helt klart att dagispersonalen kommer att vara superarga på mig för at jag ställer till med krångel för dem..
Även fast de aldrig varit arga, eller ens en gnutta sura innan...

åh, vad jobbigt allt blev nu! är inte ett dugg nervös för jobbet, bara för detta... Önska mig lycka till!
Och ni? Har ni någonsin varit med om liknande saker så hojta till och berätta hur det ligger till hos er!

Kommentarer
Postat av: Niikki

Förhoppningsvis har dom fått papprena. Annars så fråga snällt och förklara att det verkligen är ett måste att du jobbar. Dom kommer säkert vara snälla och hjälpa dig. Annars borde du klaga

2011-01-09 @ 22:46:09
URL: http://www.mammaniikki.blogspot.com
Postat av: Emelie

Fin blogg du har:)

Och en vacker dotter:)

Här kommer jag in och läser ofta=)

Hoppas allt e bra:)

2011-01-09 @ 23:47:29
URL: http://silasminprins.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0