Jag blir tokig!


Dessa syskonvagnar..
Vad ska man välja? Vad är bäst, vilken passar båda barnen bäst och vilka är värda pengarna?
Det är en djungel.. Åh, vad jobbigt!

Jag vill ju ha en snygg vagn, en lättrullad vagn trots att jag har två kids i den.
Sedan vill jag att den ska vara stadig, gå att rulla i snö och ta sig in genom dörrar(bussdörrar, hissdörrar, dörrar på butiker) och så vill jag att den ska ha ett rimligt pris!
4500 högst för en begagnad vagn, och kanske 6000-7000 för en ny.
Helst betydligt mindre.. Men denna gång ska jag köpa barnvagn med hjärnan! Sist när jag köpte åt Saga visst jag inte alls vad som var bra, jag valde lite på måfå och tog en vagn som jag tyckte var fin och bra.
Den var bra, men inte speciellt smidigt.. Och när det kommer till syskonvagn så måste den ju vara smidig!
Man blir ju tokig annars, att rulla två barn och få kämpa ihjäl sig för varje steg.. Det orkas inte!

Jag har kikat på Phil&Ted's vagnar, för de är smidiga och små. Lättkörda och ganska fina.
Men.. Ja, såklart! Det är alltid ett men. Jag är oroad över hur skönt Saga kommer att sitta i den medan bebisen är liten. Jag tycker att den ser oskön ut för det största barnet och så tror jag att hon får svårt att kunna somna i den.

Här har ni en bild på en utav deras varianter:



Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: MariaD

Skulle välja en Phil & Teds. Då har du ju både en enkelvag och en dubbelvagn i ett. Om tex ska vara på dagis så är det väl inte så smidigt att gå med en bred dubbelvagn till ett litet barn? För Sagas enkelvagn som hon har nu måste hon ju säkert ha på dagis o sova i. 3 vagnar känns ju mycket ;)

2011-01-06 @ 18:11:23
URL: http://crazycrestyed.weebly.com
Postat av: matilda

Men gud Anna! Jag har ju inte sett. Grattis så jättemycket!!! Önskar er alla allt gott och det är sannerligen ett litet mirakel =)

2011-01-06 @ 18:26:01
URL: http://starkareanord.blogspot.com/
Postat av: Charloth

Nej nej inte blod, potatis :)

2011-01-06 @ 21:00:15
URL: http://sleepingangels.blogg.se/
Postat av: Anonym

baby jogger city mini! Om man skickar från england går den på typ 3500kr., superbra.. vet många som har singeln o den e verkligen toppen!

2011-01-06 @ 22:08:48
Postat av: Anonym

ett tips fihil&teds är helt värdelös, har själv haft den och rekomenderar den inte. Går sönder lätt, tungstyrd med två barn i, omöjlig att ta upp för trappor. Och risk för att den tippar om stora barnet kliver ur medans den lilla är kvar på nedre våningen.

2011-01-30 @ 23:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0