Uscha!


Usch, vilken jobbig eftermiddag jag hade igår.
Hade jobbiga, onda sammandragningar hela eftermiddagen och kvällen.
Gick runt här hemma och pustade och stånkade. Riktigt jobbigt, och läskigt.
Jag gick och la Saga vid halv 8, och då la jag mig själv också. Gick endast upp vid 10 för att släppa ut vovvarna för lite nattkissning och sedan gick jag och la mig igen. Sammandragningarna slutade att komma efter att jag legat ca 1 timme i sängen, och det var så skönt!

Jag hoppas verkligen inte att det ska vara såhär nu, varje dag med en massa ont och rädsla.
Var ju hos läkaren och han pratade lite, frågade en massa och kikade för att se om tappen var påverkad.
Det var den inte, och det är ju en enorm lättnad! Men, han sjukskrev mig på 50% för säkerhets skull i 3 veckor.
Sedan ska jag testa att jobba mera, och se vad som händer. Men om jag får sammandragningar bara av att påta på hemma så kan jag ju säga redan nu att det blir svårt att jobba mera.
Läkaren sa också att om en förlossning startar nu så kan de inte göra så mycket utan att det räknas som ett sent missfall.. Skojiga ord att få höra..

Nej, nu börjar Saga bli trött. Hon vill sova lite lunch, och sedan tror jag att hon ska vara med sin pappa om nu han inte ångrar sig och stannar hemma istället. Vi får se.
Höres senare!



Kommentarer
Postat av: Linda

Försök slappna av nu gumman. Tänk inte på hans ord, det gör att du får en inre stress och det känner knytet på sig liksom. Ta det bara lugnt. Stressa inte, lyft inte tungt utan ta det bara lugnt. Känn inte att du har tusen måsten. Du och Saga är det viktiga nu, inget annat. Förstått? Eller måste jag komma och binda fast dig?

2011-02-06 @ 17:07:05
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: Ilda

Jag hade nog heller inte sovit utan Amilia om inte jag var tvungen. Hennes pappa vill oxå ha henne en natt i veckan och det får han :)



Men SJUKT svårt. Kommer gråta när hon sover borta. Ush!!

2011-02-06 @ 22:03:10
URL: http://iloveami.blogspot.com
Postat av: Niikki

Usch så jobbigt med sammandragningar :( Hade själv extremt mkt i fredags, trodde nästan förlossningen höll på att starta. Måste bara fråga, är du och Sagas pappa tillsammans?

2011-02-06 @ 22:39:16
URL: http://mammaniikki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0