Till Freja - Första brevet!

Hej min älskade dotter!
Din mamma har haft en vana att skriva brev till din storasyster Saga, och självklart - Du ska också få brev!
Du är nu mer än 1 månad gammal och tiden springer ifrån oss. Som jag längtade efter dig då du låg i magen, alla de 8 månaderna jag visste att du låg därinne var en evig väntan, och längtan. Aldrig har jag längtat så!
Ville så gärna veta vem du var, hur du såg ut oh om du skulle vara lik Saga.
Och så var det ganska jobbigt när du låg i magen, i början av den graviditeten var jag rädd att mista dig eftersom mamma hade något som kallas prematura sammandragningar redan från vecka 18.
Men du låg kvar, envis som få!
Kanske var det rent av dina gosiga(och ibland ajiga) sparar som framkallade dem?
Du kanske längtade ut?
-
Sedan när veckorna gick ville jag bara ha ut dig!
Hellre en bebis på utsidan än en bebis i magen, det är verkligen sant det!
Du var dock en väldigt duktig bebis, för du kom ut innan det datumet som barnmorskan sagt.
Den 27:e juni valde du att kika ut, efter exakt 8 månaders väntan och längtan kom den vackraste mörkhåriga lilla prinsessa jag någonin skådat. Klockan 17:07 på en måndagseftermiddag är du född och helt plötsligt hade jag 2 underbara barn här med mig på jorden!
-
För varje dag som går så bara älskar jag dig mer och mer, jag vet inte alls hur livet såg ut utan dig här.
Det var inte ett komplett liv. Jag kan ligga och titta på dig hur länge som helst, ser in i dina blå ögon och undrar vem du ska bli. Undrar hur du ska komma att se ut och hur du och Saga ska komma överens.
Jag pratar med dig och ler åt allt du gör, när du ler, gråter, piper, bökar.
Ja, allt du gör är i mina ögon vackert.
-
Din storasyster Saga tycker om dig med, fast hon inte riktigt förstår ännu.
Men hon älskar att klappa dig, och säger alltid hej åt dig när du vaknar, hon ler så stort då du kikar tillbaka på henne och så försöker hon trösta dig då du är ledsen. Det går inte så bra, men hon försöker iaf :)
Hon försöker till och med säga ditt namn!
-
Du är också en duktig tjej på att äta och växa!
Direkt då du kom ut visste du hur man skulle amma, och det har aldrig varit något strul med det.
Växer gör du ju med, du hade i fredags då du var 1 månad och 2 dagar gått upp över 1 kg i vikt!
Det är jätteduktigt det :)
När du föddes vägde du 2964 gram, och nu väger du 412 gram!
Så det är jag ju jättestolt över, då vet jag att du också kommer att bli stor och stark.
-
Du och jag - Kärlek från första ögonkastet.
-
-
Från din mamma som älskar dig så otroligt mycket!

Kommentarer
Postat av: Lisa Brändström

Åhhh vad fint skrivet! :)

2011-08-01 @ 23:56:22
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se/
Postat av: Linda

412 gram nu? Herregud vilken spellevink hon blitt! ;)

2011-08-03 @ 13:20:57
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: Ilda - Mamma till Amilia :)

Åh så fint! Så fint! Och bilderna på första inlägget där upp! Såå fint vill se mer!



Sv: Men herregu! BRA att du inte gav tillbaka kläderna.Någon måste visa att man inte håller på så! Jisses jag förstår mig verkligen inte på vissa människor!

2011-08-03 @ 21:43:11
URL: http://mislimoje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0