Vi inväntar.



Inväntar resultatet från valet 2010.
Det ser väl sådär halvbra ut för de röd/gröna. Det ser bra ut för MP som verkar öka, och det är faktiskt roligt även om det inte ger oss en röd/grön regering i riksdagen. Jag har faktiskt ingen aning om hur det kommer att se ut om allinsen får sitta kvar, det lär bli värre än vad det redan varit iaf och jag får faktiskt lust att flytta till ett annat land om det blir så. Det eller att bara lägga mig ner och typ dö, eller nått.. Sedan att SD håller på att ta sig in riksdagen!
Kanske är det dags att säga hej till ett Sverige där det är helt ok att vara främlingsfientlig, där de rika är mer värda än oss som har mindre pengar, där klyftorna i samhället bara växer och växer, ett land där det är okej att köra över varandra, ett land där unga står utan jobb, ett land där man splittrar familjer.. Kanske är det dags att säga hej till allt detta. Jag hoppas att ni är nöjda. Jääävligt nöjda.

Jag kommer antagligen att vakna imorgon och behöva leva med en blå regering.
En blå regering som jobbar emot mig i varje steg jag tar.




Kommentarer
Postat av: Martina

Lätt inge vidare att du känner så att du skulle behöva flytta ifrån Sverige.



Vi får vänta och se vad de är som händer och vem som kommer regera i 4 år till.



ha en bra kväll!

2010-09-19 @ 22:01:04
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Tova

Vad roligt, jag la också min röst på Miljöpartiet :)



Men sitter här i soffan nu och mår nästan illa, riktigt läskigt att SD verkar ta sig in i riksdagen.

Håller totalt med dig i att man undrar vad det är för land man lever i.

Min son skulle ju inte ens finnas till om vi inte haft någon invandring... hehe. ;)

2010-09-19 @ 22:09:45
URL: http://trasslet.se
Postat av: 18 år och Mamma till Benjamin.

Hejsan vännen, nu va de ett tag sen! Saknar dig väldigt mkt. Anledningen till att jag inte hört av mig är för att min kille och jag separerat.. Vi har tagit en paus så nu bor jag hos mamma och pappa med Benjamin. Annars är allt bra med oss, hur är det med dig och Saga :) Ohhhh jag blir så aaaarg att rödgröna inte vann, själv la jag min röst på Vänsterpartiet :)



Massor med kramar<3

2010-09-19 @ 23:18:53
URL: http://jaagargraavid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0