Det får mig att krama mig dotter extra hårt.


Satt här på morgonkvisten och svarade på lite kommentarer jag fått.
En av dem var från en tjej som heter Therese som tipsade mig om LCHF metoden. För att ta reda på mer om den så klickar jag såklart in på hennes blogg och möts av vad som till en början verkar vara en blogg för en tvåbarns mamma. Men sedan så ser jag att hennes ena son Mio är sjuk.
Han lider av en ovanlig sjukdom, och den gör livet tufft för honom och hans familj.
Sjukdomen är dödlig.

Och det är just där som jag hajar till, just där jag får så ont i hela hjärtat och själen.
När man ser livets orättvisor rakt framför sig.
Att ett barn ska behöva bli sjukt, svårt sjuk är så tragiskt. Att de små liven ska behöva utstå så mycket och behöva kämpa med en tuff sjukdom redan i unga år är så hemskt att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Det gör så ont att veta att man nästan inget kan göra.
Det gör också så hemst ont att se mammor och pappor som förlorat sina barn till dessa hemska sjukdomar.
Jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig hur det skulle kännas om Saga blev allvarligt sjuk och sedan somnade in. Det skulle vara döden, jag skulle också bara vilja dö, lägga mig ner och aldrig orka med livet igen!

Under min resa till det här inlägget stöter jag på flera änglamammor som varje dag sörjer och saknar sina barn.
JAg stöter också på ett flertal mammor som fortfarande har sina sjuka barn hos sig och alla dessa starka föräldrar finns länkade här nedan.

Adrians Mamma
Anthonys mamma
Prinsessan Moa
Mattias Mamma
Linnéas Mamma
Englas Mamma
Finnjonna
Mamma Melissa
Therese - Mios Mamma
Mios Mamma


Fler länkar kan tillkomma.
Men alla dessa sidor får mig att krama min dotter extra hårt varje dag.
Livet vänder fort, så ta vara på dagrna och era älskade.


Den här sången spelas hos Adrians mamma.
Lyssna gärna.


Kommentarer
Postat av: Maria

Tack ska du ha...för min del är det helt ok att bli länkad då jag kan sprida hans minne vidare ännu mer på något sätt...Tack...å tack för ett fint inlägg...

Kram

2010-09-22 @ 13:31:02
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Åh, det låter väldigt roligt! Jag tror dock inte att tiden skulle finnas hos mig tyvärr men det kanske är något att fundera på på ålderns höst, haha.



Min lillstumpa kommer från jönköping, närmare bestämt Ronelkas kennel.

2010-09-22 @ 17:43:09
URL: http://lipglosscake.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tror att vi som mammor kan tänka sig in i deras liv men aldrig förstå,hur hemskt och ofattbart är det inte om ens barn blir sjukt?! orättvisst...

2010-09-22 @ 19:57:56
URL: http://tjugofemtolv.blogg.se/
Postat av: Martina

har hört mycket bra om LCHF dieten:)



men va hemskt, man kan verkligen inte sätta sig in i en sån situation och hur de är att ha ett så sjukt barn:( de är verkluigen hemskt och som du skriver de får en att vilja krama sina barn extra mycket!

inga skulle behöva gå igenom något sånt.



Hoppas din kväll är och fortsätter bra

kram

2010-09-22 @ 20:04:55
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Ilda & Amilia

Jo jag har köpt droppar och dom verkar hjälpa lite faktiskt :)



Jasså men är du bättre än mig påheaders? För jag kan ju bara dom vanliga som jag har nu haha ^^

2010-09-22 @ 21:33:38
URL: http://mislimoje.blogg.se/
Postat av: Ilda & Amilia

A gör det :D

2010-09-22 @ 22:02:08
URL: http://mislimoje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0