Det är fan inte lätt när det är svårt!

Tjaba!

Hade ju lite tänkt att ge er ett inlägg som inte är om valet, men eftersom det ligger verkligen för nära för att jag ska kunna släppa det. Det är verkligen en mörk dag idag.
Många börjar reagera på att vissa av oss ser så hårt på SD's ingång i riksdagen och de påstar att vi motarbetar demokratin och den personliga åsikten. Jag tycker såhär: Man har rätt till en åsikt, demokrati bygger på åsikter och folkets vilja. Anledningen till att just jag är upprörd över SD's framgångar är mycket simpla. De står för en politik som jag anser är ful, och nedvärderande. Självklart så får du tycka att deras politik är bra, du får rösta på dem. Jag kommer inte att börja utesluta såna personer ur mitt liv, men jag kommer att kräva svar på varför?
Vad är det i SD's politik som gör att ni röstar på dem och står bakom politiken?

Jag tycker att det är helt okej att ifrågasätta, för jag backar inte för att ni ifrågasätter mitt val att rösta på MP.
Jag står upp för den rösten, och är väldigt väl insatt i deras politik.

Det jag finner en aning lustigt med många SD väljare är att de bara vet en gnutta om Sd's politik, de vet att de vill minska invandringen. Men vad vill de mer? Och vad är det för personer som ligger bakom detta parti?
Vet ni det?
Jag menar inte någonstans att provocera, utan jag vänder mig bara till er i ren nyfikenhet.
Att jag inte vänder mig till er som röstat på M, C, KD eller FP är ganska enkel.
Jag tror mig veta varför, eftersom jag även är insatt i deras politik.
Och även om deras politik skiljer sig väldigt mycket från de röd/grönas så skiljer sig också vi väljare från varandra. Jag ville verkligen inte ha en blå regering, eftersom jag anser att den ökar klyftorna, struntar i frågor som jag brinner stark för och inte gör mycket för att öka den gemensama välfärden i Sverige.
Men eftersom SD i princip bara belyst 1 fråga så undrar jag vad man
grundar sin röst på då man lägger den på dem.



Jaja, jag ska se på TV eller något och försöka att pressa fram ett leende eller två.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Wararat

- jaa jätte gott! :)

2010-09-20 @ 19:11:01
URL: http://noxea.blogg.se/
Postat av: Tessa - Mathilda och Melvins Mamma

Kunde inte kommetera i första inlägget (?)



Men ville bara säga at du har en väldigt fin blogg, ursöt liten tjej du har :)

2010-09-20 @ 20:22:48
URL: http://tessa84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0