Dåligt med inlägg..

Tjaba!

Psst.. Har du röstat på din favorit i veckans blogg?



Det har varit dåligt med inlägg idag, men så är det ibland.
Jag har haft fullt upp.. Sagas pappa är med oss över helgen och vi busar en massa med Saga!
Vi har kört bilen, Saga har tränat på att gå och så har vi myst med henne en massa. Eller ja, Saga har mest myst med mig. Men litelite har hon myst med sin pappa med.
Vi har varit iväg och åkt lite bil, käkat på pizzeria vilket Saga tycker är jätteskoj, eftersom hon älskar pizzakanter.
Sedan så har vi inte gjort så mycket mera.. Tror jag. Ja, det var nog min dag det.
Jo, jag har ju satt ihop ett "Veckans Blogg" inlägg också, så glm nu inte att rösta på din favorit innan tisdag kl 12:00!

Sedan så har jag bakat, det blev sjukt goda cupcakes. Vi snackar alltså, SJUKT goda!
Tänkte faktiskt ge er receptet så kan ni testa attt göra dem hemma själv :)

Receptet är som följer:

2,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 st ägg
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
4 msk kakao
200 gram apelsinchoklad (Maraboe)
1 nypa salt
100 gr smör
1 dl mjölk

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader.

Vispa socker, vaniljsocker och ägg, vitt & pösigt.

Smält smöret och tillsätt mjölken, vispa ner det i äggsmeten.

Blanda mjöl, bakpulver, kakao, choklad och salt, vänd försiktigt ner det i ägg & smörblandningen, rör tills det blir en jämn smet.

Smält chokladen i vattenbad, rör sedan ner i smeten.

Ställ muffinsformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 3/4 med smet. Grädda i ugnen i ca 12-15 min.


Nutellafrosting

150 g Philadelphiaost
1 burk Nutella


Gör så här:

Vispa ihop Nutellan med philadelphiaosten.

Dekorera sedan cupcakesen med blandningen, som du önskar :)

 


 

Receptet är inspirerat från denna blogg!

 


 

Ska sova nu, men vi höres i möra!

Glöm inte att rösta på din favorit i "Veckans Blogg"



Kommentarer
Postat av: Brim Brian

Ingen, jag menar INGEN gör cupcakes som du! MUMS! Hehe jo vet att hon ÄLSKAR pizzakanter :p



Kramar

2010-09-04 @ 21:56:27
URL: http://frolundaskaningen.blogg.se/
Postat av: Annika

Det låter som goda cupcakes, dom måste jag göra nån dag! Sov gott :)



2010-09-04 @ 22:22:22
URL: http://heartloving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0