Beckfilm?

Hejsan!


Nu var det fleeera fleeeera timmar sedan ni fick ett inlägg, ja till och med över ett dygn sedan!
Har ni saknat mig? Era liv har nog varit himla trista utan min små inlägg.. Eller inte alls!

Nog om det nu.  Jag åkte till Sophia igår, på vägen dit hamnade vi mitt bland 8 poliser med dragna vapen som jagade dummisar i Bredsand. En alldeles ypperlig underhållning till vår mat som intogs på en pizzeria där.
Måste säga att det var ganska fascinerande att först se två poliser stå bakom en statoliskylt och gömma sig med dragna vapen, sen kolla ut på E4:an och se två polisbilar parkerade mitt i vägen, och därefter kommer det 2 kvinnliga poliser springandes över parkeringen emot oss och förbi med dragna vapen. Lite respektingivande får jag medge att de var. När de sedan jagar ikapp en gammal man med asiatiskt ursprung och trycker upp honom i väggen, precis bakom fönstret där jag satt, ja då blev det ännu mera spännande. När vi ätit klart så smög vi ut ur pizzerian, och gick till bilen. Ute på parkeringen står det fullt med poliser, 3 killar sitter med handfängelse på en trappa och en kille(som förövrigt var sjukt lik den elakaste Japanen i Fast and the furios - Tokyo Drift) i ena polisbilen. Efter att vi åkt så dyker 2 polisbilar till upp, plus att insatsstyrkan stod en bit längre bort, hela stället blev avspärrat och de hade letat efter vapen på hotellet som ligger där.. Och faktiskt hittat det.
Skumt värre.. Nog för att det ibland händer saker här i Sundsvall men det här kändes som om jag var med i en Beck film, och vi började nästan att leta efter filmkameror.
Faktiskt så har poliser i mina ögon aldrig varit så respektingivande som när de sprang över parkeringen med dragna vapen, då kände jag inte mig direkt på humör för att vara så kaxig.
Och jag lovar, kommer ploisen efter mig med draget vapen kommer jag att ge mig direkt, haha!



Tyvärr så tog vi ju inga egna bilder från "dramat" men det gjorde
Dagbladet och därifrån har jag lånat den här bilden.




Ciao!

Veckans Blogg(ar)
Wiilow & EnSara - Klicka för att besöka två grymt bra bloggar!


Kommentarer
Postat av: Brim Brian

Ja det är fan respektivgivande. Får väl läsa och se på nyheterna imorgon om detta drama då.



Skönt att inget hände er, för man vet aldrig vad såna kriminella gör, om man kommer ivägen.



Minns en gång när jag jobbade sent och var själv kvar på arbetsplatsen. Mitt i natten bryts dörren upp och in stormar två snutar med.. ja dragna vapen. Jag var inte så kaxig då. Polisen borde få mer makt, speciellt efter Göteborgskravallerna om du minns de. Jag och mina polare var nere dagen efter på morgonen och hela Avenyn såg ut som en krigsskådelpats. Ruggigt.

2010-09-15 @ 19:49:39
URL: http://frolundaskaningen.blogg.se/
Postat av: Simone

Ja verkligen helt galet! Min första tanke när jag såg insatsstyrkan en bit bort på en parkering var att dom skulle göra en drograzzia eller något haha! Sedan när jag såg att Det vara avspärrat vid statoil tänkte jag "har statoil blivit rånat?" men avr ju lite väl mycket pådrag så sedan var jag bara förvirrad :O Kan säga att jag låste dörren hemma sedan ;) Bor bara typ 1km bort ;) Lite läskigt faktiskt :O

2010-09-15 @ 20:21:13
URL: http://simonesbarnmat.blogg.se/
Postat av: Wiilow [foto tankar känslor]

Tack finaste!



Åhh det är faktiskt mysigt med regn och vakna till det.

Jag hoppas jag kommer få det roligt.



Tack själv för dina underbara kommentarer ♥

2010-09-16 @ 13:07:00
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Simone

Sv: JA! UScha jag skulle skitit på mig om jag satt på pizzerian! Fy fasen, och skulle skitit på mig ännu mera om sonen var med! Fy bubblan!



Kan för mitt liv inte förstå alla människor som promp skulle stå runt hela avspärrnignen :O Poliser med stora vapen bådar ju inte trygghet direkt ;)

2010-09-16 @ 20:54:49
URL: http://simonesbarnmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0