Home.

Hejsan - Inlägg 540.


Visst är det jobbigt när man känner sig vilse och man inte riktigt vet vad man känner?
Sån har jag blivit. Eller ja. Jag vet vad jag känner och vad jag vill
men ibland tappar jag bort mig, glömmer vem jag är och tror att jag inte är jag. Fattar ni?
Antagligen inte.

När jag blir såhär, vilsen och sökande då längtar jag efter hem.
Jag har letat och letat hela mitt liv efterr det där som amn kallar hem, det stället där man känner sig trygg och där man alltid vill stanna. Jag trodde för en stund att jag hade hittat det, men vaknade bryskt upp ur den drömmen för snart 1 1/2 år sedan och så nu sitter jag här och finner mig själv sökande efter det där igen.
Fast den enda skillnad nu, är att jag inte längre är den samma som jag var då.
Nej, nu har jag tappat bort mig själv, eller den som jag trodde var jag.
Nu står jag här och söker både efter den jag var, eller den jag vill vara och det som jag vill kalla hem.
Frågan är bara vart det finns att finna.




Puss på er!
//Anna


Kommentarer
Postat av: Hjärtat

Åh hjärtat, det gör mig orolig för dig! Hjälp! Finns det nåt jag kan göra? Då får du säga det i så fall. Pusspusspuss

2010-05-09 @ 20:58:47
URL: http://smartare.blogg.se/
Postat av: Hjärtat

Men åh hjärtat, du gör mig orolig! Ska jag bli det? Finns det nåt jag kan göra för dig så säg det då. Tycker om dig! Pusspusspuss

2010-05-09 @ 20:59:35
URL: http://smartare.blogg.se/
Postat av: charloth nordberg

men lilla söta vännen ditt hem kommer alltis att vara i mitt hjärta bara att du inte vet det än! sen har du ett stort hem att komma hem till i malmö en vaker dag när du flyttar till dig själv :P och du är värden bästa mamma bara så du vet! men jag kan först vad du menar på ett sätt som jag uppfatar det. jag känner typ samma men jag har mitt riktiga hem på kyrkogården och på en toa i hudiksvall! ett hem för mig är där dom man älskar finns och att tappa dom är det svåraste som finns även fast dom behandlar en som skit! men jag älskar dig för den du är och inte den du var, alla ändras till det bättre eller som mig till det sämre men det betyder inte att man slutar att förendras! jag kommer att bli en bra meniska igen vad en folk tror eller "vet". villse kommer man alltid att vara på nått sätt men om man inte tar tag i kartan och försöker så kommer man inte långt på väg till det rätta!

2010-05-09 @ 21:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0