Att framföra åsikter.

Hejsan - Inlägg 542.



Sitter här och kikar när Becka gör sig klar för skolan, hon har klätt på sig och fram på sin randiga tröja har hon ett märke. Hon satte dit märket, och frågade mig om man får ha på sig såna märken.
Jag svarade att det får man och så berättade jag om yttrandefrihet.

Vad det står på märket?


"Gör Reinfelt arbetslös" - "Innan du själv blir det!"


Och jo, jag tror verkligen att man får ha ett sånt märke, trots att man bara är 12 år.
Kanske kommer folk att reagera, och se lite frågande ut. Men att de ska tvinga av henne märket tycks vara högst osannolikt. Och om nu det skulle vara fallet, så kommer jag att protestera.
För bara för att hon, redan som 12:åring har tagit ställning och väljer att visa det ska hon inte diskrimeneras.
Nej, för man har faktiskt rätten att uttrycka sin åsikt.




Vi höres senare.


Puss på er!
//Anna


Kommentarer
Postat av: Hjärtat

Det är väldigt starkt, och modigt av henne att våga bära det märket. Förstår hon innebörden av vad det står? Politik? Hon verkar vara en bright, skärpt tjej, och så har hon ju dig som vägleder henne!! Vilket är bra!! Hälsa henne att stå på sig, för har man tagit ställning och vågar stå för vad man anser är fel och rätt, så ska man också få göra det, utan att någon diskriminerar eller som kanske lätt är fallet, fördummar/förlöjligar bara för hon är ung. Strongt gjort Beccis!! Kram till dig =))

2010-05-10 @ 09:15:32
URL: http://smartare.blogg.se/
Postat av: Dessan - Bloggdesign, photoshop och en massa annat roligt

jag skrev i det förra inlägget hur lång han var och hur mycket han vägde ;)



Han väger 3444g och är 51cm lång :D



Åh, det är så myyysigt med bebisar! Vad gör du idag förresten?

2010-05-10 @ 11:01:50
URL: http://thegreatpassion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0