Till Saga - 5 månader!

Hejsan min älskade unge!


Tänk att du redan hunnit bli 5 månader gammal! Tiden bara springer iväg och om 1 månad är du ett halvår gammal. Vid den här tiden förra året låg du i mammas varma mage och var pytteliten :)
Och nu är du här och gör mitt liv underbart! Tänk, så härligt.

Sedan sist jag skrev har du nästan lärt dig sitta upp, du kan sitta korta stunder men så blir du lite ivrig och ska liksom kika dig omkring för snabbt och vips så har du ramlat omkull. Men du verkar tycka att det är roligt att tippa, eftersom du oftast ler stort då du gör det :)
Och du "kryper" också. Du liksom ålar dig fram, fast endå inte!
Har hittat dig långt ifrån där jag la dig flera gånger nu! Och när du blir tröttis på att krypa blir du såå arg!
Din pappa säger att du ärvt mitt humör, men jag vet inte det jag. För mamma är ganska lugn av sig.. Ja, så länge din pappa inte tjafsar med mig. För då blir jag lite irriterad. Men annars är jag snäll och lugn :)

Sedan så tror jag att du kan säga hej.. För du brukar fakrtiskt säga det! Så det så. Folk får säga vad du vill, men du kan iaf säga hej :)
Sedan så har du ju vid ett par tillfällen typ sagt vovve :)

Sedan så har moster Lotta kommit hit, och du tycker om henne jättemycket :)
Och det gör mig glad, för jag älskar verkligen Lotta och vill att hon ska vara en stor del av ditt liv.
Sedan så ÄLSKAR du hennes vovve Willemo! Willemo är en kines, och ja du älskar henne till max. Ni brukar pussas och så får du dra henne i pälsen hur mycket du vill eftersom Willemo verkar gilla det.
Sedan så har du börjat tycka om våra vovvar ännu mera, du skrattar och har dig nästan jämt då de är i närheten :)

Och just det ja! På tisdag ska vi ut på äventyr!
För då börjar nämligen vårat babysim :)

Och det ska bli så roligt, jag visst direkt när jag väntade dig att jag ville gå i babysim med lilla dig och nu ska vi alltså göra det :) Och gissa vilken tur vi hade som kom med!
Vi fick en reservplats för att någon annan avbokat.

Sedan dagen efter babysimet har vi vår första föräldraträff, och det ska också bli jättekul!
Jag längtar så att jag blir tokig! Äntligen så ska vi få träffa andra mammor och bebisar :)

 
Du och Willemo kramas           -             Du och moster Lotta.


Här är du precis 5 månader gammal och sitter själv :)


Nej, nu gumsan så måste jag sluta men lovar att snart skriva igen!

Älskar dig
//Din mamma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0