Svårigheter med att vara ensam.

Hejsan - Inlägg 473.


Sitter här och funderar lite, tänkte på när vår BVC-Tant fick reda på att jag och Sagas pappa flyttat isär.
Hon blev då lite orolig för att allt skulle bli för mycket för mig och undrade om jag hade någon hjälp.
Njaa, svarade jag. Saga tar jag ju hnd om själv och så. Det händer väl att någon vän, som också Saga känner tar henne när jag ska duscha eller gå en liten snabbis med ovvarna. Men i övrigt tar jag hand om lillprinsessan själv. Och jag älskar det!
Självklart så kommer det en del svårigheter med att vara ensamstående mamma till lilla Saga. Det händer ju att jag inte hinner med mig själv, att jag vissa dagar får skippa lunchen, den planerade duschen eller den inbokade fikan med en vän. Och jo, jag har väldigt lite "Anna tid".
Och egentligen så känner jag att dessa saker inte spelar nåon roll!
För att vara förälder är det som jag är bäst på, och att jag gör det ensam och inte med Sagas pappa det gör ingenting. För det är lika jädra rolit varje dag för det!

Och, jo. Hellre ensam, upptagen och lycklig än tillsammans, ledig och olycklig :)



Livet som ensamstående mamma till Saga är rätt så underbart!




Ciao!
//Anna


Kommentarer
Postat av: Anna

Tack! Va roligt att du gillade min förlossningsberättelse! :) Om man ändå kunde vrida tillbaka tiden och uppleva allt igen! Underbart :)



Japp, i Haga i S-vall bor vi! Hehe ja det är ju så många från Sundsvall som bloggar så man stöter på många sundsvallsbloggare titt som tätt. Är ju så roligt när man möter nån på stan eller så, det känns ju som om man känner personen i och med att man läser dennes blogg :P Hehe..

2010-03-06 @ 10:06:38
URL: http://annasara.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0