Graviditeten.

Hejsan - Inlägg 509.


Hittade det här hos Happily Ever After & tyckte att det var lite roligt så jag gört!



När fick du reda på att du var gravid? Februari 2009
Blev det en chock? Ja, verkligen.
Hur gammal var du? 20
Hade du mycket halsbränna? Njaa, inte så värst.
Spydde du mycket? Nej, men jag mådde illa som fan! 
Var det någon favoriträtt som ändrades? Jo, fajitasaldden på MAX blev äcklig!
Hade du mycket foglossning? Ja, väldigt mycket. Hade ordentligt ont!
Hade du sammandragningar? Ja från vecka 27- 28 ungefär, hade också ordentliga förvärkar i flera veckor.
Ditt sf mått som störst? 34 cm, tror jag :)
Har du fått bristningar? 1 Enda, där min navelpiercing satt.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Jag fick för mig att det var en flicka.
hoppades du på? En frisk bebis!
Hade du mycket vätska i kroppen? Knappt alls.
Hur mycket gick du upp i vikt? Ca 15 kg.
Hur ser du på graviditeten idag? Med glädje och kärlek! Längtar tills nästa gång :)
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag ville att den skulle gå lungt och tryggt till, jag ville klara mig så länge jag kunde utan bedövning och ville verkligen slippa kejsarsnitt.
Gick du över tiden? Födde på 40+4, så 4 dagar efter BF.
Födde du för tidigt? Nej.
När började din förlossning? Värkarna började den 7:e oktober, de blev regelbundna och påtagliga vid ca 19:00.
Hur lång tid tog det? Ca 20 timmar från det att värkarna började bli jobbiga.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 1 och 1/2 cm, med andra ord typ ingenting! 
Vad tyckte du var jobbigast? Smärtan i höfterna.
Var du rädd för något? Att bli förlöst med kejsarsnitt och såklart att Saga inte skulle må bra.
Grät du? Ja, först då de la EDA:n av besvikelse och sedan när Saga väl var ute och låg i min famn.
Skrek du? Nej, jag var väldigt lugn och tyst faktiskt :P
Tog du nått smärtstillande? Ja, lustgas och EDA(Ryggbedövning)
Blev du sydd? Ja, typ 6 stygn eller så.
Dragen med sugklocka? Nej, tack gode gud!
Hur många var inne i förlossningsrummet? Hm, är lite osäker... Men en undersköterska, en barmorska, en barnmorskestudent, och så Saga pappa.
Hade du någon nära med dig? Sagas pappa.
Hur stor var bebisen? 2934 gram och 48 cm lång
Blev det en pojke eller flicka? Flicka
Vad fick den heta? Saga Victoria Rebecka
Hur ser du på förlossningen idag? Jag har hela tiden sett på den som det häftigaste jag någonsin gjort! Jag tillhör den lyckliga skaran som faktiskt tyckte om att föda barn, och som skulle ha gjort om det nästan direkt :)
Var allting värt det? VERKLIGEN!




Ha det gött!
//Anna



Kommentarer
Postat av: Brim Brian

Wow så coolt =))

2010-04-01 @ 10:22:30
URL: http://blogg.aftonbladet.se/brim
Postat av: Dessan - Bloggdesign, photoshop och en massa annat roligt

Hoho, vart har du tagit vägen? Jag och säkert många fler saknar dig! Kram på dig och Saga!

2010-04-04 @ 14:35:09
URL: http://thegreatpassion.blogg.se/
Postat av: 17 år och Mamma till Benjamin!

Hejsan gumman! Du har ingen aning om hur mycket jag saknar dig! Jag hinner inte uppdatera så ofta som jag önskar att jag gjorde, men vi får bestämma en dag som vi sätter och på msn och pratar ut!! :)

Allt är super med oss! Hoppas allt är bra med dig och söta Saga :)



Massor med varam vårkramar! :)

2010-04-04 @ 21:48:05
URL: http://jaagargraavid.blogg.se/
Postat av: stina

Idag fyller min blogg hela ett år och det firar jag med en liten tävling på bloggen :)

Klicka på länken för att komma till inlägget;

http://stinanoe.blogg.se/2010/april/ett-arskalas-firas-med-tavling.html#comment



Kram

2010-04-05 @ 20:51:16
URL: http://stinanoe.blogg.se/
Postat av: Elin=) 18 år och mamma till Molly<3

Ohh, jag snor listan av dig (a)<3



Nu ahr jag börjat blogga igen :) Har vart lite mycket på sista tiden... så därför jag inte skrivit någe :/



Hoppas allt är bra med er <3

2010-04-06 @ 22:59:16
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0