Midsommar!

Hejsan - Inlägg 598.


Idag är det alltså midsommar, en utav de här dagarna alla som folk använder som ursäkt för att få supa till.
Gamla som unga, idag ska det drickas!
Under några år nu(ja, ganska många) så har denna tradition stört mig, att man
tror att det är fullt ok att dricka sig svinfull och vara ett arsel på
midsommar, juldagen, nyårsafton och sista april.
Självklart så gäller inte det legetima drickandet de äldre på sista april, men då är
det ungdomarna som är värst.
Men ändå, det är fel.

Eller ja, fel och fel. Vill folk supa skallen av sig så får de väl göra det men!
Det behöver inte låta oss andra behöva ta del av svinerierna som de tror att de har
rätt till just för att det är en "högtid".. Jaja, nog om det nu!

Det är ju också ganska mysigt med midsommar, och jag och Saga har ändrade planer.
Vi skulle ha åkt till Skatan, men nu blir det att fara till Sophias syster Maria istället.
Så vi kommer att fira midsommar med Maria, Sophia, Elvira och Marcus istället!
Och det ska bli riktigt skoj, för äntligen får jag träffa lilla Elvira "på riktigt" liksom..
Innan har vi bara setts en snabbis på stan. Ja, äsch.
Har inte tid att blogga mera nu eftersom jag ska väcka Beckis och sedan göra Saga nöjd :)


TREVLIG MIDSOMMAR TILL ER ALLA!
//Anna

Kommentarer
Postat av: Din älskling!

Glad midsommar älskling! Hälsa Sophia.

2010-06-25 @ 10:19:50
URL: http://smartare.blogg.se/
Postat av: Annika

Glad midsommar!



Alkohol är inte ens gott, tycker jag haha... kan dricka cider men de är typ de enda jag gillar... Herrljungas päroncider! haha :P

2010-06-25 @ 22:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0