Saga gillar inte får... Men hon älskar grisar!

Hejsan - Inlägg 627.


Vi var som sagt upp på Norra tidigare idag, och kikade på djuren de har där.
Vi inledde med att kika på grisarna, som låg i solen och solade sig. Saga gillade dem skrapt och gjorde förtjusta läten så fort de rörde det minsta på sig. Efter att vi sett dem kikade vi på kaninerna, som hon var sådär halvintresserad av. Därefter.. Får! Saga kikade lite tveksamt på de ulliga varelserna som gick runt i sin hage och bräkte, och när hon fick chansen att klappa ett utav dem så började hon lite smått skrika, och ville inte vara med. Hon vande sig så småningom vid dem, men hon släppte inte sin tveksamma uppsyn. Hon är rolig, min dotter!

Efter att vi kikad på fåren var det bara getter och fjällkor kvar, vilka hon verkade gilla även om de mest bara låg i solen och stekte. När vi sett alla djuren så gungade vi i en stor rund gunga, och det verkade uppskattat :)

Så nu vet jag det, Saga gillar inte får.. Men hon älskar grisar!



Saga & jag, en fin sommardag under 2010.
Här visst jag inte om att Saga inte gillar får, men idag efter
en tur till det Norra stadsberget i Sundsvall vet jag det :)



Puss.

Kommentarer
Postat av: Annika

Haha, hon kanske tycker att grisar är sötare? Iallafall dom små grisarna är söta :P

2010-07-24 @ 22:44:12
Postat av: Brim Brian

Åh så kul! Var det första gången ni var på en djurpark med henne? Får som är så gulliga. Du själv? Gillar inte mamma heller får? Sov gott! Kram

2010-07-24 @ 22:44:33
URL: http://smartare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0