"Du springer aldrig ifatt när jag väl är där.."

Hejsan - Inlägg 620.


Lyssnar på Melissa och Lars.
Det blir knappast så mycket bättre just nu, Melissas vackra stämma som milt stömmar ut genom högtalaren tillsammans med Lasses lite rosslig röst som ibland får mig att tappa andan. Det är vackert, så väldigt vackert.
Det är synd att de inte spelat in en hel skiva ihop, utan att det stannat vid en låt.
Men en väldigt bra låt!

Texten har så många gånger berört mig, i så många sammanhang.
Den beskriver saker som jag känt, och känner så väl. Den går nog in i hjärtat på de flesta.
För vi har nog alla varit där, där då vi förlorde det vi älskar.

Låten? Jo, för er som inte redan vet så är det:




Och efter att jag lyssnat klart på den låten, så väljer jag ut en annan låt ur min spellista.
Ännu en vacker låt där Lasse får lov att sjunga med ännu en talangfull svensk tjej.
Det är samma sak här, låten, texten, helheten berör verkligen mig.
Och jag tror att vi är många som känner igen oss även i den här låten..

Här är det Miss Li som tillsammans med Lars Winnerbäck bjuder på en underbar låt:






Ha det bra, mina fina läsare!

Kommentarer
Postat av: matilda

Hejsansvejsan. Hoppas du trivs i sommarvärmen/sommarregnet. Allt bra med dig? :) kramkram.

2010-07-22 @ 13:40:49
URL: http://sparklegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0