Till Saga - 3 månader & din första vaccination.

Hej älsklingen min!



Nu var det ett tag sedan jag skrev ett brev till dig,och under tiden så har du liksom blivit så stor!
Nu går vi tillsammans och lägger oss vid 10 - 11 varje kväll och somnar oftast riktigt fort och sover tills du blir hungrig i lilla magen och somnar sedan medan du äter :) Sedan så kliver du upp runt 10 -11 nästan morgon och då är du alltid lika pigg och glad, du ler och skrattar åt mig!
Nu kandu ibland också bara ligga i din vagn och le åt dina figurersom hänger uppe i sufletten, tidigare bara sov du eller var arg i vagnen. Men nu när du har blivit stora tjejen så verkar det som om du kan roa dig själv lite mer.
Sedan så har du upptäckt att tummen är kanon att suga på! Den är ofta på plats mitt i munnen och du är så nöjd :) Nappen totalnobbar du, och jag har nästan slutat att försöka.. Vissa sötungar kanske aldrig vill ha nappen?
Du verkar iaf vara en sån!
Och du är ju så söt när dusuger på tummen!! Ja, för duvet inte riktigt vad du ska göra av resten av handen så den hamnar ofta framför det ena ögat och då ser du lite förvånad ut.


Idag var vi på BVC för att ge dig din 3-månaders vaccination.
Vi skulle ha gett den redan i förföra veckan men då hade du utslag på benen och armarna så då fick vi vänta lte istället så att det inte blev något tok med dig eftersom vi inte visste och ännu inte vet vad utslagen berodde på.
Så vi fickglatt vänta tills idag, för idag skulle även mamma till MVC.
Ja, dit går blivande mammor innan bebisen kommit för att kolla så att allt ser bra utmed er därinne.
Och sedan när bebisen kommit så går mammorna dit för att kolla så att kroppen mår bra efter den stora förlossningen. I allefall!
Åter till saken. Du fick idag sprutorna också vägdes du igen.
När du fick sprutorna så blev du såklart ledsen, eftersom den nog gjorde lite ont i dina golår.
Uscha, det var inte alls roligt! Mamma grinade en skvätt för din skull.
Men så snart de satt på plåster och du fick pussen och kramen av mamma så blev du glad igen :)
Därefter så vägde vi dig och nu väger du 5195 gram och har alltså passerat 5 kg strecket!
Sedan så är du nu 60 cm lång och ditt huvud är nu 39 cm i omfång.
Tänk så stor du blivit nu!

Jag hade tänk att skriva mera i det här brevet, men jag hör att du vaknar så det är bäst att jag slutar att skriva och går och hämtar dig istället min gounge!


Puss på dig hjärtat <3
//Din mamma


Kommentarer
Postat av: Elin =) 17 och mamma till Molly <3

Så mysigt att läsa allt du skriver =D



Vad stor din lilla tjej har blivit nu hiih =) Molly hon är större:P Hon var och fick sina första vaccinationer för en vecka sen=) Då vägde hon 6075 och var 61 cm lång=D Så hon börjar bli stor nu =) Molly är mycket för tummen hon också, men det brukar sluta med att hon har hela handen i munnen :P



Hoppas ni har det bra <3<3

2010-01-22 @ 07:57:15
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0