Hört på bussen.

Hejsan - Inlägg 431.




Satt på bussen idag och skulle till BVC med Sagis, och hörde en kille bakom mig prata i telefon.
Egentligen ska man väl inte tjuvlyssna på andra då de pratar i telefonen men jag kunde bara inte låta bli då han sa att de hade "wipade".. Förstod då direkt att han pratade om World of warcraft, det ultimata dataspelet för de som (förlåt) inte har något liv. Eller ja, de som nästan inte har något liv.
Han konversation löd typ såhär:
Vi bara wipade, och det var en såndär minikung.
Ja, och vi ba healade, alltså pumphealade.
Hela guilden bara, va!

Jag vet inte om det bara är jag som sett alla dessa parodier på Wow, men
det kändes iaf som om jag befann mig mitt i en.
Jag kunde bara inte hålla mig för skratt utan fick typ äta upp min jacka för att kväva skratten..
Nej, jag vet inte. Men någon spelnörd blir jag då aldrig och slipper därför "Wipa".

Sedan hela min dag, ja jag säger bara det!
Min bussresa, var helt sjuk!
Först så fungerade inte busskortet så en främmande men ack så snäll man betalade åt mig ner till stan(mitt bankkort är glömt hos Carina), därefter skulle jag byta buss och åka ut till Njurunda.
Nervös som tusan över vad jag skulle göra då mitt busskort inte skulle funka, vad skulle jag säga?
Planerade snabbt att låtsas som om jag inte visste att det inte funkade och hoppas på det bästa..
Väl på bussen så märker jag att busschaffören var en sån där sur en som inte verkade låta klantiga personer med felande busskort åka med gratis.. Men som tur var gick bakdörren inte att stänga och hon hann inte med mig så jag fick åka gratis! Gissa om jag blev glad!
Men när bussen sedan p.g.a dörren blev typ 20 minuter försenad var jag inte lika glad längre utan bara oroad över att jag skulle komma försent till Sagas BVC koll.
Och mycket ritigt, vi kom försent men det gjorde inget utan var faktiskt bra eftersom då vi skulle fara hem mötte min barnmorska på MVC och kunde boka en tid för återbesök!
Så då fick jag det avklarat också.

Så i det hela blev det en bra dag :)





Vi hörs när vi hörs
//Anna





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0