Ett år har gått - 2009.

Hejsan - Inlägg 430.





Tänkte skriva lite om året som gått, jag gjorde det efter 2008 och vill ju såklart att det ska vara en återkommande tradition här i min blogg som ska finnas förevigt, hehe!


Mitt år började med lite festande och en massa kyla.
Sedan när det nalkades februari började jag må illa, mensen uteblev och jag hade otroligt ont i magen.
Självklart blev jag fundersam men tänkte faktiskt aldrig på att jag faktiskt kunde vara gravid.
¨Nej, eftersom värken jag kände var precis som mensvärk trodde jag att mensen var på väg, men att den var försenad.. Ack, så fel jag hade!
I februari, i slutet kände jag att graviditetstest var på sin plats och när det var positivt så grepp chocken tag i mig!
Jädrar.. En liten,liten bebis växte, precis i det ögonblicket i min mage.
Jag visst med ens att mitt liv inte skulle bli sig likt.
Sedan har mitt år rullat på, i takt med att magen har växt har också jag växt som person.
Min tro på mig själv och vad jag själv är kapabel till har blivit större.
I sinnet har jag varit tillfreds med vad som komma skall och jag har varje dag längtat efter min lilla underbara unge. Samtidigt som mitt liv blev ett helt nytt liv så har jag fått sluta i skolan, flyttat hem igen och jobbat dubbeljobb halva sommaren för att tjäna så mycket pengar som möjligt.
Jag har mått både bra och dåligt, men nästan aldrig nått botten.
Nej, för 2009 var ett år fyllt av hopp och längtan.
Varje dag har fört med sig någonting bra och jag har lärt mig att jag är stark och väldigt modig.

I oktober föddes min älskade dotter, och här börjar också ett nytt kapitel i sagan som är jag.
Namnet Saga var självklart, och jag var direkt redo att gå in i rollen som mamma.
Nu har det gått 3 månader och ett nytt år har kommit, och jag känner på mig att varje år efter 2009 bara kommer att bli bättre och bättre! För nu har jag mitt mirakel som lyser upp varje dag :)

Nej, 2009 har varit ett otrolig omvälvande år!
Men det har varit ett år i lyckans tecken!



Mitt mirakel som gjorde 2009 till mitt bästa år hittills!




Vi hörs när vi hörs
//Anna

Kommentarer
Postat av: Graavid på 17 år

Oh hejsan gumman, jag saknar dina komentarer så mycket! Hih ja med oss rä allt fint hoppas det är fin fint med dig och Saga? :) Oh ja, jag är har börjat plugga hemifrån nu, det känns lättare då, än att gå och släpa runt på magen :)



Massvis med varma kramar! :)

2010-01-09 @ 18:43:44
URL: http://jaagagraavid.blogg.se/
Postat av: Mia

Underbar tillbakablick...

2010-01-10 @ 14:40:47
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Johanna - nybliven mamma

sv: ja, det var ju helt klart värt all smärta men så tråkigt när det inte blir som man tänkt.. :/

2010-01-10 @ 16:57:51
URL: http://johannaostblom.blogg.se/
Postat av: Madelene

Tack för en riktigt peppande kommentar :)

Vilken mysig blogg du har :) Hoppas helgen har vart bra . kramar

2010-01-11 @ 13:12:13
URL: http://maddihz.blogg.se/
Postat av: Graavid på 17 år

Tack gumman! Ja jag håller med dig, jag har börjat få det svårt att sova redan nu och som du säger så är mina tankar långt långt borta, skulle nog inte kunna koncertrera mig i skolan alls! Oh ja jag har börjat tänka på förlossnigen och hur nervös är inte jag?! Men jag är väl förberred :)

Magbilder kommer snart gumman, har faktiskt inte orkat ta några magbilder, även fast jag vill visa er hur stor min mage har blivit! :)



Stora kramar på dig och världens sötaste Saga! :)

2010-01-11 @ 20:34:43
URL: http://jaagagraavid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0