Till Saga - En månad sedan!

Hej älskling!


Nu är det nästan så att jag skäms, eftersom det nu är snart 1 månad sedan jag skrev till dig.
Men jag har inte riktigt kunnat, eftersom mamma inte haft sån bra tillgång till internet. Men nu sitter jag iaf här och skriver! Vad har vi då gjort sedan sist? Vad har du lärt dig och vad har mamma lärt sig?

Jo, vi har ju såklart varit på BVC, och enligt vågen väger du nu 5550 gram och är 60,5 lång.
Du är en ganska liten tjej, men det gör absolut ingenting för du verkar må bra och din BVCtant är nöjd med dig.
Att du är liten går lite grann i arv, för jag var också liten när jag föddes och det var din pappa med. Även dina bebissläktingar var små när de kom så det är bara så i vår familj.
Sedan så har vi varit och konstaterat att din pappa är din pappa, på riktigt så nu vet vi det också. Fast det visste jag hela tiden och det tror jag att du visste med, men din knaspappa ska alltid krångla på lite så vi lät honom hållas..

Sedan så har du fått dille på att snurra runt! Du bara snurrar och snurrar och snurrar, både från rygg till mage och från mage till rygg. Jag tror att du tycker att det är jättekul! För så mycket som du snurrar så måste du ju tycka om det. Sen så har du börjat få smakisar, ja alltså du får smaka på lite "vuxenmat"! Du har testat katrinplommon och persikopure. Mest verkar du gilla persikan, för igår till och med gapade du när du såg att skeden var på väg och så svalde du allt! Innan igår har du som mest ätit 2 skedar, men igår då ville du bara ha mer så du fick lite extra :)
Ja, och så har du på riktigt upptäckt alla fina vovvarna! Det hela började med att du började prata med moster Sophias vovve Sigge! Ni satt länge och väl och hade långa samtal om, ja vad vet jag! Samtalade gjorde ni iaf! Sigge gnällde och du sa typ "ahhhhh" ohhhhhhh" och "mhhhhhhhhh". Ni verkade ha väldigt skoj!
Sedan efter detta har du nu börjat prata med alla vovvar du ser, och så skrattar du glatt åt dem. Och de bara kikar på dig sådär nyfiket och tycks undra vad du är en för filur :)
Ja, det verkar som om du och vovvarna gillar varandra väldigt väldigt mycket och ddet gör mig jätteglad!

Sedan så har vi ju varit på en resa! Jo, tänka sig! Vi har varit i fjällen och hälsat på moster Sophias syster Maria. Maria har just nu en bebis inne i magen, precis som mamma hade för ca 4 månader sedan. Maria tyckte att du var så himla mysig och fin, och hon kramade på dig en massa! I fjällen var det riktigt kallt några dagar, det var ungefär -34 grader!!
Men du verkade inte bry dig nämnvärt, för du sov så gott i fjäll luften!
Du fick med dig en Ramundbergetmössa hem och en gosseren som jag kallar för "Reinar" :)
Reinar är jättemysig, och du älskar att suga på hans horn :)

Just nu när jag skriver det här så ligger du och sover lunch/middag. Jag bar bort dig till sängen efter att du ätit och nu verkar du sova gott :) Haha, eller vänta! Du hann vakna och sitter nu här med och är lite nyvaken :)
Nu ska vi mysa istället och jag lovar att snart skriva brev igen!


Älskar dig min gounge!
//Din mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0