Man ska veta vad man ger sig in på.

Hejsan - Inlägg 445.



Tänkte ge mig på ett seriöst inlägg såhär på morgonkvisten.
Ett inlägg om att skaffa barn.

Om att man ska veta vad man ger sig in på.

För mig är det inget bekymmer att jag inte längre bara kan göra saker, att jag ibland får äta kall mat, dricka kallt kaffe, vara uppe långt in på nätterna fastän jag egentligen vill sova, gå och lägga mig tidigt fastän jag egentligen inte vill m.m. Men för många därute spelar detta roll. Och allt det jag just beskrev följer ofta med att skaffa barn, man blir låst. Låst på ett väldigt, enligt mig, trevligt sätt. Men för många slutar det hela med att det bara blir jobbigt.

Många ser på barn som gosiga och söta, och jag tror att många helt enkelt inte ser allvaret i att faktiskt skaffa barn.
De tror att det är "a piece of a cake" och skaffar barn allför lättvindigt. Ett barn är ett livslångt ansvar.
Du, som förälder ska under hela barnets liv se till dess bästa.
Bara för att du en dag vill gå på stan själv, så betyder inte det att du kan.
Bara för att du hellre vill köpa kläder till dig själv, istället för till ditt barn så betyder det inte att du kan.
Nej, för från och med den dagen som du bestämmer dig för att behålla barnet i din mage, så är inte du längre den viktigaste personen i ditt liv. Somliga tycker om det och somliga hatar det.
Vilken person är du?

Med detta inlägg menar jag såklart inte att jag inte är nöjd med mitt val.
Nej, för jag älskar mitt val! Jag älskar att vara låst, och jag älskar att vara Sagas mamma.


Jag är nöjd med mitt val, skulle du bli nöjd med ditt?



Vi höres när vi hörs
//Anna

Kommentarer
Postat av: Elin =) 17 år och mamma till Molly<3

ohh, vilket bra inlägg:D Du har så rätt i det du säger: ) Håller med dig totalt men jag är också nöjd med mitt val och man är liksom inte låst på ett jobbigt sätt utan det är helt underbart som du säger :)



SVAR: Jaa, hon har ätit bröstmjölksersättning sen hon var 3 veckor... min amning började strula det kom inte mjölk på flera dagar och sen fick jag mjölkstockning och då försvann mjölken totalt :/



Jaa Molly älskar verkligen alla mina hundar :) Jag har 4 stycker chihuahuer, hon skrattar också så fort hon ser dem... Men just Ahlizee som är på bilden är hennes favorit :) Hur många hundar hade du:P?



Växer sötnosen Saga fint efter sin kurva :)?

KRamar <3<3

2010-02-18 @ 13:41:25
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: systeryster :)

Du är inte låst, du är fri med en följeslagare :) Det finns inget som du och saga inte kan göra. :)

2010-02-18 @ 14:25:56
URL: http://blogg.passagen.se/swea_/
Postat av: Simone

Bra skrivet Anna! :) Söt Saga är! Kram Simone

2010-02-18 @ 16:41:25
Postat av: Dessan - Bloggdesign, photoshop och en massa annat roligt

Hej! Jag vet att det jag gjorde var så fruktansvärt vansinnigt jävla dumt och jag ångrar att jag inte lämnade Maria tidigare. Jag gjorde ett val som jag ångrar och som jag alltid kommer att ångra, jag önskar jag kunde få det ogjort men det går ju inte.



Jag trodde inte detta om mig själv, jag kände inte igen mig själv. Det är så sjukt hur allt kan gå! Det blev bara ett helvete av allt, vad tänkte jag? Det vet jag inte, men som sagt. Nu är det gjort och det är som det är. Jag mår inte alls bra över hur ledsen Maria är, det var fruktansvärt att se henne i det skicket. Har aldrig någonsin sett henne så förtvivlad och ledsen någon gång, det är nog det värsta jag gjort i hela mitt liv.



Ja, jag vet inte vad jag ska säga! Skulle bara vilja spola tillbaka tiden..

2010-02-19 @ 09:53:51
URL: http://thegreatpassion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0