Om exakt 1 månad..

.. Ska jag få kika in och se hur pyret i magen har det!

Varje dag är som en evig längtan till det där rutin ultraljudet, jag vill ju bara se att allt ser bra ut och att veckorna ska passera förbi i rasande takt. Såhär mycket längtade jag inte då Saga låg i magen, och det var av en ganska simpel anledning. Jag hade ingen aning om vad som väntade!
Nu när man gör den här resan för andra gången så är man så medveten!

Och det gör att jag blir sjukt otålig!
Självklart så var jag otålig med Saga med, men det började jag bli först då jag närmade mig 30-veckorna för då kändes det verkligt! Nu har jag längtat sedan vecka 5, då jag fick reda på att det låg en böna i magen..

Och jag kan berätta för er att denna graviditet har varit sjukt tuff under de här första veckorna!
Jag har nog haft de flesta gravidsymptom man kan ha.. Illamående, kräkningar, huvudvärk, uppdraget tandkött, svimningskänslor, otrolig trötthet, knasig mage, uppsvälld som en ko, ful hy, humörsvägningar m.m..
Sg ett symptom och jag lovar att jag har, eller har haft det!

Såhär var det inte med Saga.. Eller så minns jag det bara inte!

Men på plus sidan med att vara gravid andra gången är att man blir större fortare, det vill säga att jag redan ser lite gravid ut(till skilland från med Saga, då dert syntes först i vecka 25) och att jag redan känner bebisen sprattla i magen, och det är ju dundermysigt även om det känns supersvagt och inte så ofta.
Saga kände jag i ca vecka 19-20. Och denna lilla kände jag av i vecka 13 :)


Nopps, nu ska här plockas undan lite och så men ha det bra så höres vi!

Kommentarer
Postat av: Elin =) 18 år och mamma till Molly<3

Jag blir alltid så glad när jag läser din blogg :D

Jag är verkligen glad för din skull, så kul och mysigt med en till liten plutt :)

Jag längtar jätte mycket tills Jocke och jag skaffar oss en till :D

Kram igen <3

2010-12-28 @ 13:44:07
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: mikaela- miliams mamma

vilket datum blev eran bebbe till då? :D tänkte eftersom din bm räknat annorlunda :P min bm tänkte också räkna helt åt helskotta först :P men sen när ja sa att jag vet exakt på dagen när vi hade sex så sa hon att vi skulle gå efter de :P

2010-12-28 @ 14:47:53
URL: http://ungmammaaa.blogg.se/
Postat av: Mamma till silas

Vad har jag missat?? trodde du hade ett blogg brejk men så gick jag in nyss å såg att du väntar en liten! GRattis!!jätte grattis! träffat en kille?när ska den lille komma? nyfiken på allt =)

2010-12-31 @ 16:10:11
URL: http://tjugofemtolv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0