Inlägg nr. 1 - Presentera mig själv!

Hejsan!

Då var det dags att skriva det första inlägget i min lilla följetong!
Lotta nämnde i en kommentar att det blir lite som en adventskalender, och det är ju lite sant!
Men jag tror att det får heta "nyårskalender" istället, eftersom det var 30 dagar på den!
Sedan är jag så snäll och lägger till en dag till, sista dagen på detta år som jag själv väljer att kalla "Det här året"
Jag använder alltså listans senaste dag för att skriva om mitt år!

Nog om det nu!

Presentera mig själv.

Det finns mycket man kan skriva om mig, men jag väljer att hålla det enkelt.
Jag är en ganska normal småbarnsmamma, på 22 år. Född i Stockholm, uppvuxen i Sundsvall.
Här i Sundsvall spenderade jag mina barndomsdagar med att springa runt och leka häst, jag hoppade hinder och höll tävlingar med hemmagjorda rosetter som priser. Detta pågick länge, och eftersom byttes mina fantasier mot verklighet och jag fick en häst. Hästarna fanns med under många år och höll mig i schack!
Eftersom så byttes de eviga stallspringadet ut mot flickvän och hundar, och sedan emot pojkvän och barn.
Då jag var 20 år i februari 2009, plussade jag på ett gravtest och fick veta att det låg ett pyre i min mage.
Detta pyre växte till sig och är idag min 1-åriga dotter Saga som håller igång sin nu 22-åriga mamma med sitt bus, dagarna i ända! Sedan så har ju såklart de där hundarna hängt med, de tassar runt och ser allmänt nöja ut i värmen av öppen spisen.

Jag är en (för det mesta) glad tjej, som inte älskar uppmärksamhet.
Jag går gärna osedd förbi och är inte den första att ta till orda.
Men jag är också full av humor, glädje och ironi.
Älskar att driva med folk, och att skratta med mina vänner.
Hatar.. Inte så mycket egentligen eftersom hata är ett väldigt starkt ord.. Men jag kan nog lägga till djurplågeri, världens orättvisor och lidande barn(alltså inte barnen, utan lidandet. Barnen är det synd om) på min lista av hatsaker. Sedan kan listan på det som jag ogillar göras lång.. Jag tänker inte ens börja eftersom den antagligen skulle bli på tok för lång och få många att bli upprörda eller uttråkade.

Sedan ja? Vad finns det mera att nämna om mig?
Jag är en stark, stolt, positiv, allmänt grå, känslosam, barnälskande,
gråtmild, rosaälskande, hundtokig, hästtokig, glad, humoristisk, negativ vegetarian!


Bye!

Kommentarer
Postat av: charloth

I like it :P

2010-12-03 @ 12:43:58
URL: http://sleepingangels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0