Tänkte..

Hejsan - Inlägg 650.


Tänkte skriva ett inlägg, men jag kommer mig liksom inte för.
Vet inte riktigt varför, fast jag vet ändå varför.
La Saga förut, och fastnade framför tv:n. Det var Sex and The City och jag bara älskar den filmen, och såklart serien, men nu var det filmen som visades på Canal +. Men när jag såg den så blev jag så blödig och kände att det ligger någonting därinne och gnager, det är någonting som jag känner mig ledsen över som inte riktigt har kommit ut. Har ni känt så någon gång?
Jag har mina små aningar om vad det kan vara, det har varit mycket nu. En hel del har liksom hänt, en hel del som jag har valt att inte skriva om i bloggen. Men ja, det är ju inget allvarligt. Bara en massa som liksom ligger därinne och trycker en aning. Det ger sig nog!

Jag ska nog gå och sova nu.. Kanske kanske.
Det vore en rätt så bra idé eftersom jag käner mig trött och lite sjuk.
Har sovit dåligt den senaste tiden, och så sitter jag uppe för sent varje jäkla natt!
Måste lägga ner det.. Fast det blir ju lätt så, eftersom Sagan sover då och jag får lite "Anna-tid".
Anna-tid.. Det skulle jag behöva!
Lite tid då jag inte bara är mamma utan Anna också. Det vore skönt..
Men är man ensam så är man!
Får kanske be en vän att vara barnvakt? Det låter faktiskt som en idé!
Egentligen så känner jag mig så dum när jag skriver sånt här, det känns som om jag inte uppskattar Saga så som jag borde. Det känns som om jag är dum på något sätt!
Fast jag får höra från flera olika håll att man inte behöver känna sig dum, men ändå så gör jag det.
Uscha, bara nu så känner jag mig dum.. Det känns som om jag gnäller!
Men jag menar ju inte att gnälla, och jag älskar verkligen att vara mamma och jag älskar verkligen Saga.
Men som många har påpekat, man får lov att bara vara sig själv med.

Äsch, nu ska jag ge mig med det här.
Vi hörs!




Kommentarer
Postat av: Dessan - Mitt liv som 18åring tillsammans med en 46åring! Bloggdesign, photoshop m.m

Precis Anna! Du behöver lite Anna-tid du med. Det är klart att man får be om barnvakt någon gång ibland. Jag tror inte det är en enda som tycker att du gnäller för det låter inte ens så! Jag tror nog att de flesta som läser här förstår att även Anna som är en sådan underbar mamma behöver lite tid för sig själv också! Precis som alla andra mammor. Du är inte dum på något sätt och vis, så sluta tänk så om dig själv!



Jag hoppas att det som ligger och gnager på dig avtar eller att du åtminstone kan ta reda på vad det är för något och sedan ta tag i det.



Kramar till dig och Sagis! <3

2010-08-02 @ 10:26:33
URL: http://thegreatpassion.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag tycker inte att du gnäller! :) Man måste få lite egen tid också.



Kramar :)

2010-08-02 @ 12:10:07
Postat av: Dessan

Hoppas du tar till dig både det jag och Annika skriver! :) kram

2010-08-02 @ 22:00:09
URL: http://thegreatpassion.blogg.se/
Postat av: C

Det är fan inte mänskligt att orka vara mamma HELA tiden. Det finns en anledning till att man oftast är två, man ska inte klara av att göra allt själv. Man är absolut ingen dålig mamma för att man vill vara ensam en stund ibland. Och man behöver nog vara ensam ibland både för sin egen och barnets skull.

2010-08-02 @ 22:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0