Kommer på mig själv med att sakna dig.

Hej - Inlägg 658.


Ibland kan jag komma på mig själv med att sitta och le.
Jag har förlorat mig själv i tanken någonstans och sitter långt, långt borta och minns.
Det kan vara stora händelser, det kan vara små saker som ett leende, en blick eller en rörelse.
Det kan vara den dagen då vi var på stranden med hundarna, och Milton badade på riktigt för första gången.
Det kan vara den dagen då vi skulle grilla och gjorde det under en parasoll eftersom regnet helt plötsligt började ösa ner. Det kan också vara den dagen då vi satt i soffan och inget utav oss kunde av principskäl resa sig upp.
Det kan faktiskt till och med vara den dagen då jag såg dig första gången, och gav er mitt standardsvar som alltid är fel men som just då i detta ögonblick var rätt.

Just nu så är saknaden inte tung att bära, den är bara vacker och oftast ljus.
Den fyller mig med glädje och jag är glad att jag har någonting att sakna, för det är inte alla som får lov att upplevadet jag har upplevt. En kärlek som för mig var överväldigande. En kärlek som håller i sig än idag, om än på ett annat plan än då.
Saknaden har varit tung, den har varit så tung att jag legat på marken med den, oförmögen att resa mig upp och se det ljusa, vackra. Den har varit så svår ibland att det känts som om den ätit upp mig. Den har vissa dagar slagit hela mig i bitar och sedan hånskrattat åt mig då jag legat på marken och ropat på hjälp.
När saknaden var så tung så trodde jag aldrig att den skulle bli lätt, jag såg ingen väg ur det tunga och just detta gör att jag idag är fullkomligt lycklig över att kunna se saknaden som ljus och vacker.
För nu vet jag att det kan vara så!
Alla de dagar som jag sörjt över att aldrig kunna få tillbaka, är nu fina minnen att spara på.
De är dagar som jag är tacksam över, det är nätter med hjärtat fyllt av kärlek och ömhet.

Det är en konsten att sakna det som man helst av allt vill ha tillbaka men som man vet aldrig kommer åter.
Det krävs mod och styrka att kunna se tillbaka och le.
Mod och styrka som jag faktiskt besitter.





Kommentarer
Postat av: Brim Brian

Ja jag säger det igen, du är så stark och en fantastisk människa! Ja, minnet är nåt man verkligen ska vårda! Kram

2010-08-05 @ 12:34:36
URL: http://smartare.blogg.se/
Postat av: R O R A . S E

SV: Hm, hur ska jag förklara det då? Haha. :)

Jag tycker det är ett kul sätt att följa personer jag känner och att följa andra personers liv. Det är ju lite som Facebook's statusuppdatering fast lättare ^^

2010-08-05 @ 13:14:24
URL: http://rora.se/
Postat av: Fröken M

Vackert skrivet ! Du är duktig på att få ner dina tankar i ord och orden berör ! kram

2010-08-05 @ 16:31:19
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Rebecka.

Du är stark. Du är fin. Du är något allides extra. Du, just du är någon som betyder mycket för mig och som hjälp mig i svåra stunder. Det har aldrig funnits ett ögonblick då jag känt att du inte räcker till, för det har du alltid gjort. Vi har fina minnen, minnen som aldrig ska glömmas. Våra tuggummi atacker och galna ideér. Som att beta på folk med pinnar. Haha, vi är galnaste människorna på jorden. Men du vet ju att, It takes a fool to remain sane. Jag har nog aldrig berättat hur mycket jag uppskattar dig, Anna. Vi ska alltid känna vrann. Saga ska växa upp med dig och hon ska även känna mig. Jag hoppas att en dag kan jag vara en ängel för henne som du varit för mig. Jag hoppas att jag varit ett ljus för dig, för du har gjort mitt liv ljust i mörka stunder. Om inte du varit här och stuttat mig skulle jag inte varit glad just i dag. Vill att du ska veta hur mycket jag älskar dig! Kram, din Rebecka.

2010-08-08 @ 22:02:25
URL: http://finax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0