Ingen reaktion?

Hej - Inlägg 664.


Ser att ingen utav er har reagerat på mitt tidigare inlägg(Djurrättsfrågor).
Och jag är föga förvånad, för det bevisar lite min teori.
Att man böjer ner sin blick och låtsas som om man inte ser, hör eller vet om det som pågår.
Jag ska inte anta, kanske hade ingen utav er 45 läsare tid att reflektera kring att möss får sin hälsena avskuren och hängs upp i svansen, för att se hur lång tid det tar för hälsenan att läka. Kanske fanns inte tiden till att förfäras över att kycklingar endast tillåts leva i 35 dagar innan vi konsumerar dem, kanske tycker alla att det är fullt normalt med djursex? Eller ja, att koka grisar levande, det sker ju varje dag så varför ens reflektera över det, när man kan gå hem och äta sin skinka, sina köttbullar och sin grillade kyckling med gott samvete.
Vet att det kanske blir några arga läsare nu, och ni får vara arga.
Det gör mig ingenting, och jag vill heller inte tvinga på er en livsstil som ni inte vill ha.
Det är inte det saken handlar om, saken handlar om att en förändring måste ske.
Förändringen behöver inte vara att man väljer att leva utan kött, eller djurprodukter.
Men det handlar om att göra ett val.
Tänker vi låta detta pågå?
Tänker jag stötta detta?
Eller kommer jag kanske att tänka på vad jag köper?
Bryr jag mig tillräckligt för att ens orka bry mig eller böjer jag ner min blick?
Är jag en sån som inte ser något fel i att oskyldiga individer plågas varje dag för mitt välbehags skull?


Jag ber ingen att bli vegetarian eller vegan, men jag ber om lite omtanke för djuren och att ni kanske tänker till en gång extra nästa gång ni köper kött. Vad gör de där kronorna extra som man får betala för KRAV-märkt?
Vad gör 5 kronor om man kan äta med ett gott samvete och veta att det djur jag nu äter åtminstonde har haft ett bra liv. Själv har jag valt vägen att helt utesluta kött, och det är den vägen jag vill gå.
Frågan är bara vilken väg ni vill gå?







Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag mår dåligtr varje gång jag läser om allt sådant där, och ser filmer. Vi människor är så ävckligt hemska..

Btw vann du min förra veckans blogg! .)

2010-08-08 @ 10:28:16
URL: http://conler.se
Postat av: Classy - ung, blivande mamma, lycklig ♥

OKej, jag kan tänka mig att det blir så för mig med när liten kommer. Tänker mest i dom banorna när man sitter hemma helt ensam på helgerna, tur nog är det inte så där jätte ofta :P

Allt bra med dig annars?

2010-08-08 @ 10:30:26
URL: http://classys.blogg.se/
Postat av: Ilda - Blivande Mamma

Jasså? Får testa med mjölken när jag är där så får vi se om det funkar. Jag tycker att krämen funkar en aning men kanske inte värsta mirakel kuren hehe :)



Vilken söt liten tös du hade där ^^ Längtar så efter min lilla när jag tittar på alla andra små söta bebisar.



En fråga bara har du och pappan delad vårdnad?

2010-08-08 @ 10:57:41
URL: http://mislimoje.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Jag tycker det är vidrigt ! Jag äter kött, men väljer vilken typ av kött, fisk, ägg jag köper. man kan inte rädda alla, men jag tycker verkligen att man ska göra vad man kan för att dra sitt strå till stacken !!

Kram

2010-08-08 @ 11:01:28
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Dessan - Mitt liv som 18åring tillsammans med en 46åring! Bloggdesign, photoshop m.m

Hej!



En anledning till att du inte fick någon kommentar utav mig var för att jag helt enkelt gick ifrån din blogg till dina hemsidor du hade lagt upp. Jag läste. Det gör mig så jävla ont, hur folk kan behandla dessa djur så jävla illa. Jag tar mig illa vid jättemycket! Grisarna, fy fan vad hemskt. Råttorna, hundar som tvingas bli påsatta och diverse annat. Det är riktigt vidrigt!



Det är klart att man tänker lite längre än vanligt när man läser sådant! Det gäller bara att inse att det faktiskt är som du skriver. Och vi alla måste hjälpas åt, om det ska ske en förändring!



Det är snuskigt hur de kan låta djuren plågas till döds.



Fyfan..

2010-08-08 @ 11:13:31
URL: http://thegreatpassion.blogg.se/
Postat av: Ilda - Blivande Mamma

Jaha ok.. men fick du bestämma när han skulle få den. Alltså överklagade han inte?



För jag vill heller inte ge pappan delad vårdnad tills han bevisat att han kan ha det, men hur stor rätt ha jag att bestämma det liksom..

2010-08-08 @ 11:17:52
URL: http://mislimoje.blogg.se/
Postat av: Annika

Det är hemskt att djuren måste lida sådär! Det måste verkligen ske en ändring. Jag är medlem i Djurens Rätt (andra året nu) och det tänker jag nog vara resten av mitt liv eller så länge jag har råd, men det kostar ju bara 100 kr/år för ungdomar. Har du lust att tipsa om några vegetariska maträtter? :) Du kanske skulle kunna skriva nått inlägg om det i bloggen, om du vill. Jag har funderat på att bli det men jag är så himla kräsen, vet typ bara några få vegetariska rätter jag gillar :P Korv äter jag iallafall inte, och är inte så förtjust i dom flesta kötträtter...



Det är bra att du tar upp det här ämnet!

2010-08-08 @ 15:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0