En dag bestämde jag mig..

..För att bli obrytbar!  Hejsan.


Det kom en dag i mitt liv, då jag inte längre orkade stå.
Det kom en dag i mitt liv då jag sa upp mig, det fick vara nog.
Jag sa nej till livet och ja till det som kommer efter.
Men så, på exakt samma dag så valde jag en annan väg. Jag valde den svåra tuffa vägen, men också den vägen som ger mest och som jaga anser att alla borde välja. Jag valde livet, och jag valde att bli okrossbar.
Sedan den dagen har jag haft otroligt dåliga dagar, jag har haft minst lika jobbiga stunder men så fort tanken på att ge in infinner sig så tänker jag bara på vad jag sagt till mig själv att jag är och då känns det bättre.
Där för att jag vet att ingen, och inget kan slå ner mig. Man kan inte slå ner någon som är okrossbar.

Själv så tycker jag inte riktigt om den svenska översättningen på ordet som jag har som livsord.
Okrossbar är inte på långa vägar lika fint som Unbreakable.
Men det betyder samma sak, och egentligen spelar det ingen roll på vilket språk man säger det.

För huvudsaken är att jag lever efter det och vet att jag är just

-

UNBREAKABLE
OKROSSBAR
IRROMPIBLE
UNZERBRECHLICH
INFRANGIBILE
UBRYDELIG
MURTUMATON
INCASSABLE
UKNUSELIGE
NIEROZERWALNY




-


Puss på er!

Kommentarer
Postat av: jennyhammarström - mitt liv som mamma

sv; Tack =) Den är köpt på Lindex.

Hoppas du också får en fin dag!

2010-08-28 @ 20:03:56
URL: http://jennyhammarstrom.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh.. tack så jättemycket : ) Eftersom jag helt på egen hand knåpat ihop den är det extra kul att höra (för ett år sen kunde jag bara göra en enkel header men sen har man lärt sig själv, bit by bit..) ^^



Vilket bra inlägg du har här förresten. Jag önskar jag kunde säga att jag var unbreakable, men jag tror jag är långt ifrån, då jag känner mig så jäkla fucked up. Men ibland känns det ju nästan som att man är en riktig fighter som tagit sig igenom så jävla mycket, och fortfarande står upp. För det gör jag ju? Jag står upp. Kanske inte med den bästa balansen men jag står upp...



kram

2010-08-28 @ 20:53:08
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Brim Brian

Som jag sa innan, ser det lätt som en förebild att beundra! Så stark, så otroligt stark!



När jag en dag får egna barn får du mer än gärna bli förebild för de!



Kramar från skånska höstmörkret

2010-08-29 @ 22:50:40
URL: http://frolundaskaningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0