Du flyger högre än oss andra.

Hej.



Det finns så många ord i låtar, texter och dikter som talar rakt till mitt hjärta.
Små ord som får mig att stanna upp, som får mitt hjärta att hoppa över ett slag och som får mina ögon att tåras.
Det är fascinerande att det kan vara så.

Vissa låtar är för mig bara fyllda av en massa smärta, och jag tror att det är jag som lagt smärtan där.
För när det gör ont i mig så letar jag efter ett hål att stoppa det onda i, och kanske är det så att jag låter låtar och andra ord fungera som behållare?
Eller kanske är de så att den dolda smärtan kommer fram då man hör ord som påminner om den?
Jag vet inte, och komme säkert inte att få veta utan kan bara konstatera att det är så det är.
Ord berör.






Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Brim Brian

Det är ju så, ord berör! Fint skrivet, men låttexten var svår att läsa med den stilen. Vem är artisten och vad heter låten? Så eller? "Du flyger högre än oss andra".

2010-08-22 @ 12:25:34
URL: http://frolundaskaningen.blogg.se/
Postat av: Brim Brian

Gud alltså! Det tänkte jag int på! Fan vad snyggt gjort! IMPONERANDE Anna!

2010-08-22 @ 14:18:56
URL: http://frolundaskaningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0